فروشگاه زرشک آبرام

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

خرید عمده زرشک پفکی در بازار تهران

آنچه در این مقاله میخوانید .....

زرشک گونه بربریس ولگاریسانواع زرشک خشک (Dried Barberry)قیمت زرشک در بازار تهرانقیمت زرشک مرغوبروشهای نوین بسته بندی خشکبارقیمت زرشک بسته بندی انواع زرشک - قیمت زرشک کوهی قیمت زرشک سال ۹۷قیمت خرید عمده زرشک - خرداد ماه ۹۸خرید زرشک پفکیخرید و فروش اینترنتی زرشک ارزیابی تاثیر زمان نگهداری بر خواص شیمیایی زرشکاثر زمان بر روی تغییرات pHاثر زمان بر روی تغییرات غلظت رنگ اثر زمان بر روی تغییرات رنگ ( تست پانل) اثر زمان بر روی تغییرات طعم ( تست پانل)قیمت زرشک اثر زمان بر تغییرات خصوصیات ظاهری ( تست پانل)

سوالی که برای برخی خریداران زرشک و کشمش بیدانه آفتابی پیش می آید اینست که:‌  انواع زرشک چیست؟ و چگونه میتوان خرید عمده زرشک خشک مرغوب ایرانی داشت؟‌

ما در این جا به اختصار به این دو موضوع می پردازیم. پیش از آن البته انواع زرشک خشک خراسان جنوبی را معرفی کرده و قیمت زرشک  در بازار تهران را مورد بررسی قرار می دهیم.  همچنین  به نوع و قیمت زرشک مرغوب و همچنین قیمت زرشک بسته بندی شده نیز می پردازیم.

زرشک گونه بربریس ولگاریس

در استان خراسان جنوبی گونه ای از زرشک بربریس ولگاریس در باغات پرورش داده می شود. این گونه به زرشک قرمز نیز شهرت دارد. بیشتر گونه های زرشک در دنیا جبنه زینتی دارند. تنها کشور دنیا که زرشک را به صورت تجاری روانه بازار می کند ایراناست.

انواع زرشک خشک (Dried Barberry)

یکی از شیوه های موثر برای افزایش نگهداری میوه ها مانند کشمش پلویی تاکستان خشک کردن آن ها است. خشک کردن میوه ها به روش های خنتی و مدرن صورت می گیرد که در شیوه نوین و مدرن این عمل به وسیله دستگاه ها صورت می گیرد. خشک کردن میوه ها قدمت بسیار طولانی دارد. از قدیم الایام، این یکی از راه هایی بوده است که بدان وسیله بتوانند میوه های فصل های تابستان را در زمستان نیز مصرف کنند. علاوه مزایایی  چون نگهداری دراز مدت که در بالا ذکر شد.  خشک کردن میوه ها مزایای دیگری نیز دارد. از جمله ان ها می توان لیست زیر را برشمرد:

  • روشی مناسب در جلوگیری از فساد میوه ها و آلودگی آن هاست. مواد غذایی خشک چون آجیل ها منشا و حامل باکتری های مضر نیستند.
  • حمل و نقل میوه خشک راحت تراست.
  • میوه خشک حجم کمتری می گیرد.
  • بسته بندی میوه خشک آسانتر است.

برای خشک کردن زرشک حتی امروزه بیشتر از روش های سنتی استفاده می شود. زرشک خشک بی دانه ایران یا همان زرشک پلویی از لحاظ کیفیت تجاری به دو دسته اصلی طبقه بندی می شود.

  1. زرشک پفکی (Puffy Barberry) – به زرشک سایه خشک نیز شهرت دارد
  2. زرشک دانه اناری (Anari Barberry) – به این زرشک یاقوتی و یا افتاب خشک هم گفته می شود.

کیفیت متفاوت دو دسته در شیوه خشک کردن زرشک تازه (Fresh Barberry) است.

 

خرید عمده زرشک

البته گاهی زرشک زیرتالاری نیز به عنوان دسته سومی از زرشک خشک طبقه بندی می شود. زرشک زیرتالاری در واقع مخلوط زرشک پفکی و دانه اناری است و قیمت آن نیز بین قیمت زرشک پفکی و دانه اناری است.

قیمت زرشک در بازار تهران

۹۵ درصد زرشک ایران و جهان در استان خراسان  جنوبی تولید می شود. بیرجند و قاینات به عنوان شهرهای تولیدکننده اصلی زرشک پفکی و دانه اناری هستند. اما سایر شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، شیراز، اصفهان و تبریز از این دو شهر بسیار دور می باشند. از این رو خرید عمده زرشک پفکی و دانه اناری با قیمت و کیفیت مناسب دغدغه بسیاری از خریداران از جمله رستوران داران است.  

در تهران به طور سنتی اغلب مشتریان خرید عمده زرشک، این محصول را از بازار تهران یا مولوی و یا انبار نفت تهران خریداری می کنند. به علت وجود واسطه ها و کرایه حمل بالا، قیمتی که در بازار تهران برای زرشک تعیین می شود نسبت به خرید عمده زرشک در شهرهای خراسان جنوبی  ۱۵-۲۰ درصد گرانتر است.

 

خرید زرشک در بازار تهران
بازار تهران

حال سوال اینست که آیا باید مسیر طولانی تا خراسان جنوبی را طی نمود تا خرید عمده زرشک با قیمت و کیفیت مناسب را داشت؟

ما درکشت و صنعت آتما  این سفر را برای کسانی که خرید عمده زرشک دارند، کوتاه نموده ایم. بازرگانی آتما با برند تجاری زرشک آبرام در بازار مواد غذایی فعالیت دارد. کشت و صنعت  آتما  سیستم خرید مناسب از کشاورز، آماده سازی زرشک، حمل ارزان و پخش بهینه در تهران را یکی کرده است. از این رو قیمت خرید عمده زرشک آبرام را بسیار پایین نگه داشته است. این تفاوت به گونه ای است که شما میتوانید حتی خرید عمده زرشک در تهران را  ارزانتر از بنکداریهای شهرهای بیرجند و قاین داشته باشید.

قیمت زرشک مرغوب

پارامتر های زیادی در مرغوبیت زرشک و به تبع آن قیمت زرشک مرغوب وجود دارند.  از جمله این پارامترها رنگ و اندازه دانه زرشک و همچنین گوشتی بودن زرشک است و به طور کلی یک محمولی زرشک باید گل و خاک نداشته باشد و همچنین پاک و تمیز شده از هر گونه سنگ و خار و خاشاک باشد. رنگ زرشک نیز قرمز خوش رنگ است. البته باید به این نکته نیز توجه و عنایت داشت که چون در آماده سازی زرشک کمی به آن روغن زده می شود درخشانی دانه های زرشک ناشی از استفاده بیش از حد از روغن نباشد. روغن ماندگاری زرشک خشک را کاهش داده و باعث سیاه شدن دانه های قرمز زرشک بعد از ۲-۳ ماه می شود.  قیمت زرشک مرغوب که معمولا از نوع زرشک پفکی می باشد از سایر انواع زرشک گرانتر است.

روشهای نوین بسته بندی خشکبار

موادی که در بسته بندی مواد غذایی بکار می روند شامل مواد زیرند:

  • پلاستیک ها
  • پلی اولفین ها
  • پلی آمید ها
  • پلی استرها

این مواد دلیل نازل بودن قیمت و در دسترس بودن آن هاو کاربردی بودنشان به صورت گسترده در بسته بندیها ایاستفاده می شوند. مواد ذکر شده  در بالا متاسفانه برای محیط زیست هستند. از این رو باید به فکر بسته بندی های نوین باشیم که بتواند جایگزین مناسبی برای مواد بالا باشند.

قیمت زرشک بسته بندی

هر سه مدل زرشک خشک یعنی زرشک پفکی،  زرشک دانه اناری و زرشک زیر تالاری در بسته بندی های زیر نیم کیلو نیز در بازار سوپر مارکت ها و مغازه های بقالی ارایه میشود. البته مانند هر محصول و کالای دیگری که قیمت جزیی از قیمت کلی گرانتر است، در مورد زرشک بسته بندی شده نیز همین داستان وجود دارد. البته در بازار معمولا زرشک دانه اناری بسته بندی می گردد و قیمت زرشک بسته بندی شده نیز تا ۴ برابر قیمت عمده زرسک می باشد. از این رو حتی برای مصارف غذایی خانواده شاید بهتر باشد که زرشک به صورت فله خریداری شود. معمولا کیفیت زرشک فله نیز بهتر است چراکه اصولا تازه تر است و کمتر در معرض هوای گرم قرار گرفته است. در صورتیکه زرشک بسته بندی شده به خاطرطولانی بودن پروسه بسته بندی بیشتر امکان پایین آمدن کیفیت آن وجود دارد.

خرید زرشک پفکی بسته بندی شده

از شرکت های خارجی بسته بندی خشکبار می توان به لیست ذکر شده در زیر آشاره کرد:

  • ان ان زد  NNZ
  • دیاموند Diamond
  • اولما Ulma
  • وی پی آی WPI

 انواع زرشک – قیمت زرشک کوهی

علاوه بر زرشک خشک خراسان جنوبی،  در بازار تجاری و مصرفی ایران، زرشک سیاه نیز وجود دارد. که عناوین مختلفی نیز برای آن وجود دارد. از جمله آن ها زرشک کوهی است.  زرشک سیاه کوهی به دو دسته بی هسته و هسته دار تقسیم می شود. زرشک سیاه هسته دار بیشتر مصرف خانگی دارد و برخلاف قیمت زرشک پفکی و قیمت زرشک دانه اناری، قیمت زرشک کوهی نسبتا ثابت ماند.  قیمت زرشک سیاه ۹۷ مخصوص آبگیری   در زینج ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان ثابت ماند. این قیمت همچنان در سه ماهه اول سال ۹۸ نیز ثابت مانده است.  کشت و صنعت آتما علاوه بر زرشک پلویی، مرکز فروش زرشک کوهی نیز می باشد.

قیمت زرشک سیاه

 قیمت زرشک سال ۹۷

ما در مقالات متعدد در مورد نوسانات قیمت زرشک سال ۹۷ و دو ماه ی اول سال ۹۸ بسیار نوشته ایم. اینجا به صورت خلاصه اشاره ای به این مطلب داریم.  به نمودار زیر که مقایسه ای بین قیمت زرشک در ماه های مختلف سال  ۹۷ (بعد از شروع فصل برداشت در پاییز ۹۷)  برای قیمت زرشک پفکی و قیمت زرشک دانه اناری است توجه بفرمایید تا ببینید که این افزایش قیمت چه سیر صعودی تند و تیزی را از سر گذرانده است. قیمت زرشک ۹۸

قیمت خرید عمده زرشک – خرداد ماه ۹۸

برای اطلاع از اخرین اخبار و نوسانات قیمت خرید عمده زرشک در بازار ایران و جهان با همکاران ما در مجموعه زرشک آبرام در تماس باشید. همچنین چانچه صادر کننده هستید و قصد خرید زرشک صادراتی دارید با ما تماس  بگیرید و از مشاوره همکاران ما در زمینه انتخاب محصول مناسب کمک بگیرید. بعلاوه  در سایت مرکز فروش انواع زرشک مقالات مفیدی در زمینه اشنایی با انواع زرشک قرمز و زرشک سیاه وجود دارد که خواندن آن ها اینفرمیشن مفیدی در زمینه خرید و صادرات زرشک به خوانندگان انتقال می دهد.

خرید زرشک پفکی

در بالا انواع زرشک خشک را شرح دادیم و توضیح داده شد که مرغوب ترین نوع زرشک، زرشک پفکی است. قیمت زرشک پفکی نسبت به سایر انواع زرشک بالاتر است. خرید زرشک پفکی بسته به حجم آن در مغازه ها، بنکدرایها، توسط کشاورزان و یا بازار های خرید و فروش عمده انجام می پذیرد. زرشک صادراتی نیز معمولا از بین زرشک پفکی انتخاب می شود. خرید زرشک پفکی صادراتی به دو صورت فله که معمولا در بسته های ۱۰ کیلوگرمی است و  نیز به صورت بسته بندی کوچک زیر نیم  کیلو گرم است،  صورت می گیرد. خرید زرشک پفکی بسته بندی شده همواره سر بازار با قیمت بالاتری از قیمت خرید عمده زرشک پفکی به صورت فله انجام می شود. قابل ذکر است که خرید اینترنتی زرشک پفکی و  دانه اناری در کنار خرید سنتی از امروزه پر رونق است. در زیر به خرید اینترنتی زرشک می پردازیم.

خرید و فروش اینترنتی زرشک

دیگر کمتر کسی است که نقش اینترنت را در شکوفایی اقتصادی بخواهد انکار کند و یا حتی بشود آن را ندید گرفت. اگر سری به وب سایت هایی که سرچ گوگل در ان ها ضبط می شود بزنیم با نتایج جالبی روبرو می گردیم. امروز  فروشگاه های اینترنتی بسیاری در حوزه های مختلف شروع به فعالیت کرده اند. از جمله

  • فروشگاه اینترنتی موبایل
  • فروشگاه اینترنتی  لباس مردانه
  • فروشگاه اینترنتی لباس زنانه
  • فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی
  • فروشگاه اینترنتی کفش
  • فروشگاه اینترنتی کتاب
  • فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل

تقریبا می توان گفت هر آنچه که در بازار سنتی به فروش می رسد کم کم در بازار پر رونق اینترنت نیز جایگاهی یافته اند. البته کسب و کار های پر رونقی مانند دیجی کالا، اسنپ، تپسی که خود بحث مفصل و جداگانه ای می طلبند.

بازار بسیار سنتی زرشک نیز از این داستان بدور نیست.  خرید انلاین زرشک در سوپر مارکت ها و فروشگاه های انلاین همچون

  • فروشگاه اینترنتی دیجی کالا – Digikala
  • سوپر مارکت آنلاین بیار
  • فروشگاه اینترنتی اُکالا
  • سوپر مارکت آنلاین  رکولند
  • فروشگاه های سنتی چون شهروند  و افق کوروش که اکنون شعبه فروش انلاین دارند.

از برند های بسته بندی شده در بازار ایران می توان  زرشک آبرام، زرشک سحر خیز، زرشک چاپار، زرشک خشکپاک  و بسیاری دیگر نام برد.

از این رو برای خرید زرشک بسته بندی شده چه به صورت انلاین و چه به صورت بسته بندی شده تقریبا دردسر خاصی وجود ندارد. اما خرید عمده زرشک پفکی به آسانی خرید زرشک  بسته بندی نیست. چراکه حجم معاملات بالاست و میزان پول رد و بدل شده بسیار است. از این رو اعتماد کردن بسیار سخت می شود. برای خرید عمده زرشک معمولا خریداران مراکز فروش همچون زرشک آبرام را به صورت انلاین پیدا می کنند و سپس برای خرید و  عقد قرار داد به این دفتر مرکزی این مجموعه در یوسف آباد تهران مراجعه می شود.

 ارزیابی تاثیر زمان نگهداری بر خواص شیمیایی زرشک

نتایج مقایسه میانگین آزمایشات اثر زمان نگهداری بر روی صفات : pH- درصد جذب آنتوسیانین – تست پانل شامل: رنگ، طعم و خصوصیات ظاهری در جدول ۵-۴ آورده شده است.

اثر زمان بر روی تغییرات pH

نمودار شماره ۶ تغییرات pH را در محصول زرشک در طول زمان های مختلف نگهداری نشان می دهد، همانطور که در تصویر مشخص است تغییرات pH در تیمار نگهداری در هوای معمولی و در حضور اکسیژن افزایش زیادی را نشان می دهد، در تیمار خلاء تغییرات pH کندتر از نگهداری در هوای معمولی است، افزایش pH در مورد بسته بندی در گاز ازت بسیار کند و فقط بین زمان ۲ تا ۴ ماه بیشترین مقدار را داراست.

قیمت زرشک

اثر زمان بر روی تغییرات غلظت رنگ

بر اساس نمودار شماره ۷ در تیمارهای بسته بندی در خلاء و گاز ازت این تغییرات در دو ماهه اول بسیار کند اتفاق افتاده و بین زمان ۲ الی ۴ ماه این تغییر افزایش یافته است و بیشترین کاهش در طول سال مربوط به تیمار هوا ی معمولی و کمترین مربوط به گاز ازت است.

قیمت زرشک

 اثر زمان بر روی تغییرات رنگ ( تست پانل)

بر اساس نمودار شماره ۸ بین تیمار های مختلف از نظر این صفت اختلاف معنی داری وجود دارد. تغییران رنگ بین ماه ۲ و ۴ بسیار کند و بین ۴ تا ۶ ماه افزایش نشان می دهد.
بیشترین کاهش کیفی رنگ در طول زمان نگهداری مربوط به نگهداری در هوای معمولی و کمترین مربوط به گاز ازت می باشد. همانگونه که در تصویر مشاهده می شود تیمار نگهداری در بسته بندی وکیوم نتوانسته است تغییرات رنگ را کنترل کند .

قیمت زرشک

 اثر زمان بر روی تغییرات طعم ( تست پانل)

همانگونه در نمودار شماره ۹ مشاهده می شود بیشترین تغییرات در طعم زرشک بین ماههای ۴ الی ۸ اتفاق افتاده و در ماههای دیگر کاهش کیفیت تدریجی است.

قیمت زرشک
اثر زمان بر تغییرات خصوصیات ظاهری ( تست پانل)

این تغییرات که بیشتر متأثر از کاهش رنگ محصول می باشد در تمام تیمارها کاهش نشان می دهد. اثر زمان بر تغییرات خصوصیات ظاهری نشان می دهدکه در تیمار نگهداری در گاز ازت بیشترین تغییرات بین ماههای ۸ الی ۱۰ و در تیمار نگهداری در خلاء و هوای معمولی بیشترین تغییرات بین ماههای ۴ الی ۸ اتفاق افتاده و بیشترین کاهش کیفیت مربوط به تیمار نگهداری در هوای معمولی و کمترین مربوط به گاز ازت می باشد.

قیمت زرشک

در این پست از نتایج علمی که ازطرف سرکار خانم مهندس بیدلی در اختیار مجموعه ما قرار داده شد، استفاده شده است.

زهرا شادمان

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

Call Now Buttonتماس بگیرید