فروشگاه زرشک آبرام

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

خرید زرشک پفکی از بازار انبار نفت تهران

آنچه در این مقاله میخوانید .....

تولید زرشک پفکی در خراسان جنوبی (South Khorasan)خرید زرشک تازهزرشک دانه اناری چیست؟زرشک پفکی چیست؟قیمت زرشک صادراتیتفاوت زرشک دانه اناری و پفکیخرید زرشک پفکیقیمت زرشک در بازار مشهدخرید عمده زرشک پفکیقیمت زرشک پفکی در مشهدخرید زرشک پفکی بسته بندیخرید زرشک پفکی بسته بندی شدهقیمت روز زرشک پفکیقیمت زرشک ۹۷ و قیمت زرشک ۹۸قیمت زرشک پفکی اعلاقیمت زرشک پفکی درجه یک
خرید زرشک پفکی

یکی از جاهایی که در تهران خرید زرشک پفکی و کشمش در انجا انجام می پذیرد، بزار انبار نفت تهران است.  در ادامه این پست به تولید زرشک تازه و خشک کردن و قیمت خرید زرشک پفکی می پردازیم.

تولید زرشک پفکی در خراسان جنوبی (South Khorasan)

محصولات عمده منطقه خراسان جنوبی، زرشک، زعفران و عناب است. از این میان زرشک پلویی یا زرشک قرمز بیدانه به طور تقریبا انحصاری در منطقه خراسان جنوبی تولید میشود. و بیشترین میزان تولید را داراست ( رقمی در حدود ۹۵% تولید سالیانه کشور). به غیر از استان خراسان جنوبی، شهر تنکابن در استان مازندران نیز تولید کننده زرشک پلویی است و توانسته جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد.

قسمت اعظم تولید زرشک مربوط به دو شهر قائنات و بیرجند و روستاها و دهکده های اطراف این دو شهر نظیر: فنود، گازار، دشت، سده، مهمویی، کوکچین و…است.

قیمت زرشک پفکی

کشاورزان و تولیدکنندگان زرشک و کشمش طلایی در این منطقه با احداث سالنهای مخصوص خشک کردن زرشک و با استفاده از دستگاههای لازم جهت سورت کردن زرشک و بهبود شرایط انبارداری تا حد زیادی تولید این محصول را بهینه ساخته اند.

اما کماکان این عرصه نیازمند سرمایه گذاری و توجه بیشتر است. در صورتی که برداشت زرشک از باغها و مزارع بیش از ظرفیت و توان کارگاههای ذکر شده گردد، به دلیل اتلاف احتمالی محصول، کشاورزان را دچار مشکل و خسران مالی می سازد. با ساختن کارخانه های مخصوص فرآوری زرشک نظیر کارخانه های تولید کنسانتره و مربای زرشک و همچنین تاسیس کارگاههای بسته بندی زرشک، میتوان کمک شایان توجهی به اقتصاد کشاورزان و مردم این منطقه کرد.

بعلاوه وقتی تمامی مراحل بهره برداری یک محصول در منطقه تولید شده آن انجام گیرد، در کاهش مخارج حمل و نقل و در نتیجه کاهش قیمت نهایی محصول سهم بسزایی خواهد داشت. ضمن اینکه از آسیبهای احتمالی و هدر رفتن دست آورد کشاورزان در نتیجه جابجایی بی مورد جلوگیری خواهد شد.

افزون بر اینها، با حذف واسطه ها محصول عرضه شده به بازار برای مصرف کننده داخلی و همینطور صادراتی قیمت مناسبتر و پایینتری خواهد داشت.

خرید زرشک پفکی

خرید زرشک تازه

زرشک تازه (Fresh Barberry) میوه آبداری است. بعد از خشک شدن زرشک تقریبا بیشتر وزن خود را از دست میدهد و درصد ناچیزی از آب خود را حفظ میکند. از دست دادن آب رشد کپکها و میکرو ارگانیسمهای فاسد کننده میوه زرشک را متوقف میسازد. بنابراین زرشک خشک شده ماندگاری نسبتا بالایی دارد. در صورت نگهداری از آن در دمای مناسب و خنک و به دور از رطوبت، تا مدت زمان زیادی حتی تا چند ماه بدونکاهش در کیفیت میتوان آن را در محیط باز نگه داشت.

محیط گرم و مرطوب باعث افت کیفیت زرشک میشود. و رنگ قرمز روشن آن به قهوه ای یا سیاه می گراید. بنابرین در فصول گرم سال نگهداری در محیط باز میسر نیست. و بایددر یخچال یا فریزر یا در اشل بزرگتر در سردخانه نگهداری شود. در این صورت حتی پس از گذشت یک الی دو سال کیفیت و رنگش را حفظ خواهد کرد.

قیمت زرشک تازه

زرشک دانه اناری چیست؟

از واژه های پفکی و دانه اناری در حوزه تجارت زرشک قرمز بسیار می شنویم. زرشک تازه خراسان جنوبی بعد از خشک شدن که البته به شیوه خشک شدن بستگی داد تبدیل به ۲ مدل زرشک خشک می شود.

  1.  زرشک یاقوتی یا دانه اناری که در انگلیسی به آن sun dried یا آفتاب خشک نیز می گویند.
  2. زرشک پفکی یا سایه خشک که به آن در انگلیسی air dried هم گفته می شود.

زرشک دانه اناری به شیوه ضربه ای جمع می شود. عینی در هنگام چیدن زرشک با چوب به شاخه ها ضربه می زنند و دانه های زرشک بر روی پارچه ای که در زیر درختچه زرشک پهن شده است می ریزد. این زرشک به مکانی در نزدیک باغات یا روه پشت بام خانه های روستایی برده می شود و در انجا زیر نور خورشید پهن می شود و در مدتی کمتر از ۲۰ روز زرشک دانه اناری تولید می گردد.

زرشک پفکی چیست؟

زرشک پفکی زرشک خشک قرمز خراسان جنوبی است که در سایه خشک شده است و اعلاترین نوع زرشک است. وقتی صحبت از قیمت زرشک پفکی اعلا می شود در واقع بهترین نوع زرشک است که بیشتر نیز برای مقاصد صادراتی یا رستوران های لوکس است.از آنجاییکه زرشک و زعفران در فرهنگ غذایی ایران قرین هستند، قیمت زرشک و قیمت زعفران همچون  یک زوج جدایی ناپذیر با هم معمولا رصد می شود. اما زرشک پفکی چگونه تولید می شود؟

برای این امر سالن هایی که سرپوشیده اند را در نظر می گیرنن که تهویه مناسب داشته باشد و عبور و مرور هوا در ان به آسانی انجام شود.چراکه زرشک تازه تا تبدیل به زرشک خشک پفکی شود باید برای ماه ها بر روی دربست ها یا طبق ها قرار گیرد و به آرامی چهار پنجم آب خود را از دست بدهد. در این مورد زرشک حجم زرشک تازه خود را حفظ می کند و رنگ آن نیز طبق تحقیقاتی که در مراکز علمی کشور انجام داده اند به خوبی نگهداری می شود. نام پفکی به خآطر شکل پف دار دانه زرشک خشک شده است.

قیمت زرشک صادراتیتفاوت زرشک دانه اناری و پفکی

  • زرشک یاقوتی به روش چوب زدن به شاخه ها چیده می شود. زرشک پفکی با چیدن شاخه ها با قیچی های مخصوص
  • زرشک یاقوتی یا دانه اناری از خشک کردن زرشک در آفتاب بدست می آید. این در حالیست که زرسک پفکی در سایه خشک می شود.
  • زرشک  سایه خشک مرغوبتر و رنگ بهتری در قیاس با زرشک یاقوتی دارد. قیمت زرشک پفکی  و یاقوتی تا ۱۰ هزار تومان نیز تفاوت دارد.
  • زرشک سایه خشک جرم حجمی کمتری در مقایسه با  زرشک دانه اناری دارد.

خرید زرشک پفکی

خشک کردن محصولات کشاورزی از دوران بسیار قدیم در ایران مرسوم بوده است. این عمل به منظور سهولت در امر نگهداری( کاهش حجم و افزایش زمان ماندگاری) صورت میگرفته است. خشک کردن انواع میوه ها مثل زردآلو، آلو، سیب، هلو و… و سبزیهایی مانند نعنا، شوید، پونه و شنبلیله و… و حتی داروهای گیاهی نظیر گل گاوزبان، گل بابونه و… از نمونه های شناخته شده محصولات خشک شده مختلف در بازار هستند.

خشک کردن زرشک نیز از همین قاعده پیروی میکند. زرشک تازه را برای مدت کوتاهی میتوان نگهداری کرد. معمولا بعد از گذشت چند روز از زمان برداشت، زرشک تازه شروع به کپک زدن و فاسد شدن میکند. برای نگهداری بیشتر زرشک تازه باید آنرا در سردخانه نگهداشت. در این صورت زمان ماندگاری به ۱۵-۷۵ روز افزایش می یابد.

قیمت زرشک در بازار مشهد

قیمت زرشک پفکی در مشهد و قیمت زرشک در بازار تهران تفاوت ها و شباهت هایی دارد. معمولا قیمت ها شاید بین بازار تهران و بازار مشهد آنقدر ها متفاوت نباشد اما تفاوت در کیفیت زرشک ارایه شده در بازار تهران است. معمولا زرشک عرضه شده در بازار تهران یکدست تر و با کیفیت بهتر است و غل و غش آن نیز کمتر است. در تهران  خرید عمده زرشک در بازار تهران، انبار نفت (نزدیک میدان رازی )، بازار میدان مولوی (مترو محمدیه – این میدان به میدان  اعدام نیز معروف است) انجام می پذیرد.

خرید زرشک پفکی

خرید عمده زرشک پفکی

چنانچه در تهران هستید یکی از راه های خرید عمده زرشک پفکی  مراجعه به بازار های ذکر شده در بالا است. راه دیگر خرید آنلاین می باشد. امروزه به مدد تکنولوژی همه چیز امکان پذیر است.

قیمت زرشک پفکی در مشهد

چرا باید قیمت زرشک پفکی در مشهد اهمیت داشته باشد؟ چرا مثلا قیمت زرشک پفکی در اصفهان به اندازه مشهد اهمیت ندارد؟ در این بخش به این موضوع می پردازیم.

مشهد شهری در مرکز خراسان بزرگ است. تا قبل از تقسیم بندی این استان به خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی، مشهد مرکزیت همه استان را داشت. بنابراین مرکز اداری و تجاری شهر مشهد بود و از این لحاظ برای ساکنین همه سایر شهرستان های استان خراسان شناخته شده بود و اکثر تجار شهرستان ها بازارهای مشهد را نیز به خوبی می شناختند. یک نکته مهم دیگر در مورد شهر مشهد اینست که هر ساله میزبان زایران و مسافران میلیونی است. حتی از کشور های شیعه نشین همساین چون عراق، پاکستان، عربستان و افغانستان نیز به این شهر مذهبی سفر می کنند. از سوغاتی های معروف این شهر نبات و زرشک و زعفران است.

شاید مهمترین دلیل برای اینکه قیمت زرشک مشهد اهمیت دارد این باشد که مشهد نزدیکترین شهر پر جمعیت به قاینات و شهر بیرجند است ( قطب های اصلی تولید زرشک در ایران و دنیا). است. از دیرباز بین تجار مشهد و بیرجند یک ارتباط قوی برقرار بوده است.

قیمت زرشک در بازار مشهد

خرید زرشک پفکی بسته بندی

خرید زرشک پفکی بسته بندی شده برای مقاصد خانگی بیشتر انجام می شود.سوال این است: در بسته بندیها زرشک کیلویی چنده؟  این بسته بنده های در فروشگاه ها بین ۱۰۰ گرم تا ۱۰۰۰ گرم می باشند. رایج ترین نوع بسته بندی زرشک در اوزان ۲۵۰ گرم  و ۳۰۰  گرم است. البته یک بسته بندی بزرگتر هم وجود دارد که در کارتن های ۸ تا ۱۰ کیلو گرم است و برای خرید عمده زرشک استفاده می گردد. قیمت زرشک خشک بسته بندی شده بسیار گرانتر از قیمت زرشک فله است (حتی برای مصارف خانگی). این تفاوت قیمت به چندین برابر (تا ۵ برابر) هم می رسد.

خرید زرشک پفکی بسته بندی شده

قیمت روز زرشک پفکی

مجموعه زرشک آبرام در تهران فروش انواع زرشک از جمله فروش زرشک پفکی و فروش زرشک دانه اناری را با تحویل در تهران امکان پذیر کرده است. از این رو شما تجار و خریداران عمده زرشک پفکی و دانه اناری بدون نیاز به مسافرت به شهرهای قاین و بیرجند در خراسان جنوبی می توانید خرید خود را از تهران انجام دهید.  در کنار قیمت روز زرشک پفکی و سایر انواع زرشک، چانچه قصد  خرید زرشک پفکی صادراتی دارید، قیمت زرشک پفکی درجه یک صادراتی  در وب سایت ما بروز می شود.

 

قیمت زرشک ۹۷ و قیمت زرشک ۹۸

تجار زرشک تقریبا سالی را به یاد ندارند که مانند سال ۹۷ در خرید و فروش زرشک اهمیت داشته باشد. تاجران و بنکداران قیمت زرشک ۹۶ را با ثبات نسبی به یاد می آورند.این در حالیست که قیمت زرشک ۹۷ پر از تغییرات اساسی و تلاطم و افزایش قیمت تا ۱۰۰٪ بوده است.  این نوسانات دلایل زیادی داشت. از مهمترین آنها تورم و افزایش قیمت ارز و قیمت خودرو بود. چون ایران تورم زیاد و بالایی را در سال ۹۷ تجربه نمود، این تورم به بازار زرشک نیز رسید. قیمت زرشک در مهرماه ۹۷ یک سوم قیمت زرشک در خرداد سال ۹۸ بود.

قیمت زرشک در سال ۹۷ و قیمت زرشک در سه ماهه اول سال ۹۸ یک وجه شباهت دارد و آن اینکه در هر دو سال قیمت زرشک در آن صعودی بود.  امیدواریم در ادامه سال ۹۸ این روند حداقل ثابت بماند.

قیمت زرشک ۹۸

قیمت زرشک پفکی اعلا

بسیاری از خوانندگان این متن شاید ندانند که به چه زرشکی پفکی اعلا گفته می شود و تفاوت قیمت زرشک پفکی اعلا با سایر انواع زرشک تا چقدر است؟

امروزه از هر مغازه داری بپرسید که زرشکی برای فروش دارید تقریبا  همه آن ها متفق القول ازعان می کنند که زرشک آن ها پفکی است.  اما در واقع زرشکی که بیشتر مغازه دارن می فروشند دانه اناری است یا مخلوط زرشک پفکی و زرشک اناری است که زیر تالاری نام دارد.

از این رو در جواب این سوال که چه زرشکی را پفکی اعلا می نامند بای بگوییم زرشک پفکی اعلا تمام بار آن چه یک کارتن و چه صد کارتن یکدست پفکی است و هر چه خلوص آن از جهت فاقد دانه اناری بودن بالاتر باشد زرشک مرغوبتری است.

فاکتور بعدی رنگ و دانه های درشت زرشک پفکی است. از این رو قیمت زرشک پفکی اعلا به صورت مستقیم به این پارامتر بستگی دارد. برای خرید زرشک درجه یک و اعلا همچنین باید توجه داشت که بار زرشک از مواد خارجی چون خار و سنگ و گل بری باشد.  رطوبت آن زیاد نباشد و روغن هم نخورده باشد یا خیلی کم روغن خورده باشد. برخی از فروشندگان زرشک برای اضافه شدن وزن آن به ان آب اضافه می کنند که باعث افرایش قیمت نهایی زرشک می شود.

فروش عمده زرشک

قیمت زرشک پفکی درجه یک

در مورد تولید زرشک سایه خشک یا پفکی در بالا نوشتیم و توضیه دادیم که زرشک درجه یک را از دسته زرشک پفکی انتخاب می کنند. قیمت زرشک پفکی درجه یک به صورت جزیی فروشی و عمده فروشی تفاوت فاحشی دارد. این تفاوت گاهی تا ۱۵ هزار تومان نیز می رسد که فرق قیمت زیادی است. از بازار های خرده فروشی زرشک پفکی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

بازار بزرگ تهران در مرکز تهران ، بازار سنتی تجریش در میدان تجریش در شمال تهران، انبار نفت، میدان اعدام، چهارراه مولوی و خشکبار فروشی ها و عطاری ها.

در این بازار ها می توان زرشک را به صورت خرده فروشی و باز تهیه کرد و خرید. چنانچه بخواهیم زرشک بسته بندی شده بخریم باید به سوپر مارکت ها مراجعه کنیم. البته قیمت باز فروشی (فله) و بسته بندی بسیار بسیار تفاوت دارد.

خرید زرشک خشک - زرشک پفکی

زهرا شادمان

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

Call Now Buttonتماس بگیرید