فروشگاه زرشک آبرام

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

فروش زرشک تازه خراسان جنوبی و بجنورد

آنچه در این مقاله میخوانید .....

زرشک - zereshk - Barberryخرید زرشک تازه کوهی بجنورد خرید زرشک سیاه تازهفروش زرشک تازه در تهرانفروش اینترنتی زرشک تازهقیمت زرشک تازه ۹۸خرید زرشک تازه خراسان جنوبیبرداشت زرشکچطور زرشک تازه را خشک کنیمقیمت زرشک ۹۷فروش عمده زرشک در مشهدقیمت زرشک پفکی در مشهدقیمت زرشک پفکی اعلاقیمت زرشک بسته بندی شدهصادرات زرشک
قیمت زرشک در بازار مشهد

محل اولیه فروش زرشک تازه قرمز و کشمش بیدانه آفتابی از خراسان جنوبی و  زرشک سیاه آبگیری از شهرهای آذربایجان و همچنین خراسان شمالی (بجنورد) انجام می پذیرد. زرشک تازه خراسان جنوبی در فصل برداشت ان مورد استفاده خانگی قرار می گیرد و خانم ها و آقایان خوش سلیقه از آن مربا زرشک خوشمزه می پزند. زرشک سیاه تازه بیستر مصرف دارویی دارد. یعنی آب زرشک قرمزی که از زرشک تازه حاصل میشود گفته می شود برای بیماری های قلبی و کبدی مفید است. در زیر به این موارد هم پرداخته می شود.

فروش زرشک تازه و خشک

زرشک – zereshk – Barberry

از گیاه زرشک و کشمش پلویی تاکستان چیزی بیشتر از ٦٦٠ گونه شناسایی شده است. گونه زرشک بیستر در مناطق معتدل و استوایی رشد می کند. از این ٦٦٠ گونه، از میوه تعدادی از انها استفاده می شود و تعدادی فقط برای تزیین مورد استفاده قرار می گیرند. نام علمی زرشک بربریس (berberis) بوده و زرشک به انگلیسی عامیانه barberry نام دارد. در ایران قدیم زرشک نامهای دیگری از جمله زارچ نامیده میشده است.

از دیدگاه اطبای سنتی، طبع زرشک سرد و خشک است. از ترکیب های زرشک می توان به

  • ویتامین C
  • اسید مالیک،
  • فلاونویید ها،
  • پکتین
  • مواد قندی

اشاره نمود. بربرین بدست آمده از زرشک برای یک سری از سرطان ها(Cancer )با منشا کبدی و معده مفید است.

اجزا مختلف درختچه زرشک مصارف طبی دارد. از جمله آنها

  • ریشه
  • میوه
  • ساقه
  • پوست
  • گل 

قیمت زرشک درجه یک

است. بربامین: این ماده در پوست ریشه زرشک است که یک آنتی اکسیدان هست. اثر عصاره آبی زرشک سیاه بر روی موش های کوچک آزمایشگاهی تست شده است و نتایج آن مثبت بوده است. بنابراین نه تنها طب سنتی بلکه علم جدید نیز اثر مثبت زرشک بر روی کبد را تایید میکند.

خرید زرشک تازه کوهی بجنورد

از جنبه خوراکی بودن یا نبودن زرشک می توان  ۶۶۰ گونه زرشک را تقسیم بندی نمود. یا شیوه دیگر دسته بندی این ۶۶۰ گونه می تواند از جنبه پرورشی و باغی بودن یا وحشی و کوهی بودن آن باشد.از جمله گونه زرشک که در ایران وحشی و خودرو می باشد، زرشک سیاه آبگیری بجنورد است. شهر بجنورد در خراسان شمالی واقع شده است. میزان برداشت زرشک سیاه آبگیری در ایم منطقه به نسبت وحشی بودن آن زیاد است.

جمعیت زیادی از اهالی روستاها در فصل تابستان که از اوایل مرداد ماه شروع می شود، به جمع اوری زرشک می پردازند. مردم این منطقه به زرشک، زرک می گویند و از آن غذاهای محلی می پزند. دو مصرف اصلی که بجنوردی ها از زرشک سیاه آبگیری دارند شامل ذیل هستند:

  • تهیه آب زرشک (Barberry juice) –  فیلم طرز تهیه آب زرشک را زیر ببینید.
  • پخت غذای محلی آش زرک

 خرید زرشک سیاه تازه

از خواص درمانی زرشک سیاه به موارد متعددی اشاره شده است از جمله آنها می توان لیست زیر را برشمرد.

  • تقویت قلب
  • کمک در هضم غذا
  • کمک در درمان اسهال
  • کاهش اسیب به کبد
  • خاصیت تب بری
  • کمک به درمان عفونت های همانند مجاری ادرار و عفونت های خارجی واژنکاهش دهنده التهاب
  • سم زدایی خون
  • جذب اهن و کاهش فشار خون

البته این به معنی تایید خواص درمانی زرشک نیست. چنانچه یکی از بیماریهای بالارا دارید بهتر است به پزشک خود مشورت کنید و از درمان خانگی بیماری بپردازید. این امر ممکن است سلامت شما رو به خطر بیندازد. اما لیست درمان بیماری های بالا از قدیم الایام از خواص رایج زرشک بوده است.

احتیاط: زنان حامله و کودکان در خوردن زرشک باید محتاط باشند

از اواخر تابستان خرید زرشک سیاه تازه امکان پذیر است. اگر در این فصل از این زرشک استفاده نشود، زرشک باید خشک شود و معمولا برای نگهداری بیشتر به آن نمک زده می شود.  خرید زرشک سیاه تازه در تهران و از طریق خشکبار فروشی ها یا گاهی میوه فروشی ها انجام می شود.

فروش زرشک تازه

فروش زرشک تازه در تهران

فروش زرشک تازه سیاه و قرمز در تهران از مجموعه زرشک ابرام انجام شود.  برای گرفتن آخرین قیمت ها با ما تماس بگیرید و چنانچه خرید زرشک دارید ثبت سفارش نمایید.

فروش اینترنتی زرشک تازه

از طریق اینترنت نیز می توان خرید زرشک تازه را انجام داد. با یک سرچ ساده در اینترنت به صفحاتی بر  می خوریم که فروش اینترنتی زرشک تازه انجام می دهند. بهتر است فاصله شهر مبدا و مقصد زیاد نباشد چراکه زرشک بسیار اسیب پذیر است و زرد فاسد می شود. در تهران در بازاری مانند تجریش می توانید زرشک تازه را بخرید.

قیمت زرشک تازه ۹۸

قیمت زرشک در سال ۹۷ همواره رو به افزایش بود. زرشک در اواخر فصل تابستان و اوایل مهرماه کم کم روانه بازار می شود. با توجه به این که امسال برای درختچه زرشک بسیار پر بار بوده است امیدواریم که قیمت زرشک تازه ۹۸ در فصل پاییز و به تبع آن قیمت زرشک خشک رو به کاهش بگذارد. باید منتظر ماند و قیمت ها را رصد نمود.

قیمت زرشک تازه

خرید زرشک تازه خراسان جنوبی

نود و هشت و هفت دهم درصد (٩٨.٧) کل زرشک مصرفی دنیا و ایران در سطحی برابر هزار و چهارصد هکتار از زمینها و باغات زیر کشت خراسان جنوبی تولید می شود. در شهر اصلی این استان قائنات و بیرجند هستند که پیشرو در تولید و فراوری زرشک هستند. در قاین مثلا کارخانه خوشه سرخ شرق فعالیت دارد که در زمینه کنسانتره زرشک و سایر میوه ها فعال است.

خرید زرشک تازه

خرید و فروش زرشک تازه خراسان جنوبی توسط کشاورزان و میوه فروشان انجام می شود. برخی از تجار در این فصل زرشک را فریز کرده و به کشور های دیگر صادر می کنند. از زرشک تازه می توان آب زرشک ، مربای زرشک و ترشی زرشک تهیه کرد، برخی از خانواده ها زرشک تازه را در فریزر نگهداری می کنند و به عنوان ترشی همراه غذاها استفاده می کنند. زرشک تازه علاوه بر استفاده به عنوان یک میوه، عمده آن خشک می شود و به عنوان چاشنی در غذاها استفاده می شود.

قیمت زرشک تازه

برداشت زرشک

برداشت زرشک به علت خارهای تیزی که بروی درختچه زرشک وجود دارد بسیار سخت و زمان بر است. از این رو اسانترین شیوه، روش بریدن شاخه ها است. این روش باعث کمتر اسیب دیدگی و لهیدگی کمتر در میوه زرشک می شود.

چطور زرشک تازه را خشک کنیم

در هنگام خشک کردن به شیوه آفتاب خشک و برای تولید کردن زرشک دانه اناری لازم است به نکات زیر حتما توجه و عنایت شود:

  1. اولا:‌ در زیر کوپه زرشک نباید پلاستیک پهن کرد. چراکه مانع از عبور و مرور هوا و رطوبت زرشک میشود. همچنین بخاطر تنفس میوه زرشک کاملا پلاستیک عرق میکند و همین موجب لهیدگی و فاسد شدن میوه زرشک میشود و در نهایت زرشک خشکی که حاصل میشود آن مرغوبیت و کیفیتی که مد نظر است را ندارد.
  2. دوما: بجای استفاده کردن از پلتستیک میتوان از پارچه های توری مانند یا کنفی و کتانی بهره جست.
  3. نکته سوم اینکه ارتفاع زرشک روی هم ریخته شده بهتر است از ٣ سانتی متر تجاوز نکند.

تا فرایند خشک شدن به راحتی انجام پذیرد.

خرید زرشک خشک - زرشک پفکی

قیمت زرشک ۹۷

قیمت زرشک سال ۹۷ فراز و نشیب های زیادی از جمله

  • افزایش هر ماهه قیمت
  • رکود
  • کمیابی زرشک قرمز در بازار

داشت. این در حالیست که قیمت زرشک سیاه آبگیری بدون افزایش قیمت ماند.

فروش عمده زرشک در مشهد

آمار ها نشان از تولید نود و هشت و هفت درصد تمام زرشک دنیا و ایران در جنوب خراسان بزرگ(استان خراسان جنوبی) دارد. این میزان بالغ بر بیش از ٢٠ هزار تن زرشک خشک است که در سطحی بالغ بر هزار چهارصد هکتار از زمینها و باغات زیر کشت این استان تولید می گردد.
از دو مرکز اصلی تولید زرشک در این استان میتوان به قائنات و بیرجند و شهرستانها و روستاهای حوالی آن اشاره کرد. از مراکخ فروش اصلی زرشک در خراسان می توان به شهر بزرگ مشهد اشاره کرد. مزیت این شهر برای فروش زرشک اینست که به بیرجند و قاینات نزدیکی جغرافیایی دارد.
محل درامد و اقتصاد خانواده های زیادی در این استان وابسته به محصول زرشک است که شامل افراد زیر است:

  • کشت وکار کنندگان و کشاورزان زرشک
  • محققان و متخصصات علم کشاورزی و علوم گیاهی مشغول در زمینه گیاه زرشک – همچون مرکز تحقیقات کشاورزی و صنایع طبیعی خراسان رضوی
  • کارگاه های تمیز کردن زرشک و فراوری زرشک
  • افراد مشغول در سیستم حمل و نقل
  • بنکدارها، واسطه ها و مغازه داران
  • تاجران فعال در صادرات زرشک خشک و زرشک تازه و همچنین فراورده های زرشک
  • کارخانه های مشغول در بحث فراوری زِرشک همچون تولید کنسانتره زرشک (Barberry concentrate)، آب میوه زرشک (Barberry juice)، لواشک، مربای زرشک (Barberry jam) و بسیاری دیگر از فراورده ها
  • کارخانه های مشغول در بسته بندی و پک کردن زرشک زیر نیم کیلو گرم

 این مقاله در مورد روشهای برداشت میوه زرشک و همچنین تاثیر زمان چیدن میوه و همچنین شیوه های خشک کردن میوه زرشک بر روی کیفیت نهایی میوه زرشک خشک شده می پردازد و نتایج جالبی رو ارایه میدهد که میتواند به باغداران و کشاورزان زرشک کمک کند تا زرشکی با درجه اعلا تر تولید کنند. این مقاله توسط آقایان محمد حسین سعیدی راد و سید میثم مظلوم زاده در مجله تحقیقات مهندسی کشاورزی چاپ شده است. این دو محقق در رشته کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی و صنایع طبیعی خراسان رضوی این تحقیق را در انجام داده اند.

قیمت زرشک پفکی در مشهد

قیمت زرشک پفکی در مشهد

زرشک در بازار مشهد به این نام ها به فروش می رسد:

  1. زرشک یاقوتی یا دانه اناری
  2. زرشک پفکی یا سایه خشک
  3. زرشک زیر تالاری

زرشک پفکی در سایه سالن ها با تهویه مناسب و بر روی تالارهای چوبی و فلزی به دست می آید. زرشک تازه در این اسلوب به آرامی رطوبت خود را از دست داده است. از این رو زرشک پف زرشک تازه را تا حدود زیادی حفظ می کند و جرم حجمی پایینی دارد. هر چه جرم حجمی پایین تر باشد زرشک پفکی تر است. قیمت زرشک پفکی در مشهد به نسبت دو نوع دیگر زرشک بالاتر نرخ گذاری می شود. البته باید به بنا به کیفیت خود  قیمت زرشک پفکی هم درجه بندی می شود. زرشک در بازار مشهد در خرداد ماه بین ۷۰ تا ۷۶ در نوسان بود.

قیمت زرشک پفکی اعلا

برای حفظ و مراقبت از از کیفیت رنگ و شکل ظاهر زرشک و ممانعت از از یین رفتن رنگدانه های موجود در دانه زرشک باید به نکات زیر توجه کرد.

یکی از راه های جلوگیری از پیشرفت واکنش های قهوه ای شدن استفاده از فرایند دی اکسید گوگرد است.  تخریب آنتو سیانین ها  از دلایل این امر است. استفاده از فرایند و عملیات آنزیم بری به منظور جلوگیری از تغییر رنگ در صنعت میوه های خشک امری متداول است. روشهای متعددی برای آنزیم بری وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد ذکر شده در ذیل اشاره کرد:

  • بلانچ کردن میوه  زرشک در آب هشتاد درجه به مدت سی ثانیه (۳۰ ثانیه)
  • استفاده از آب نمک
  • استفاده از بخار داغ و شوک حرارتی
  • استفاده از اسید های آلی
  • استفاده از آب جوش و نگهداری میوه زرشک به مدت ۱-۲ دقیقه

این روشها به تولید زرشک پفکی اعلا کمک می کنند. چنانچه بخواهیم در بازار های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم. تولید زرشک خشک و زرشک تازه درجه یک باید یکی از دغدغه های کشاورزان و تولید کنندگان باشد. قیمت زرشک پفکی اعلا بالاترین قیمت را در میان زرشک خشک قرمز دارد.

قیمت زرشک درجه یک

قیمت زرشک بسته بندی شده

در فروشگاه های زنجیره ای چون جامبو قیمت هر بسته زرشک ٢٥٠ گرمی با تخفیف ٣٠ هزار تومان نرخ گذاری شده است. کیفیت موجود در این فروشگاهها بسیار پایین است.  قیمت زرشک فله ای  در مقایسه با قیمت زرشک بسته بندی شده خیلی پایین تر است. این تفاوت قیمت گاهی به یک چهارم و یک پنجم هم می رسد.

صادرات زرشک

به نظر می رسد چون زرشک در حجم تجاری بالا در ایران تولید، فرآوری و مصرف می شود بیشتر تحقیقات هم در ایران بروی زرشک انجام می شود.
مخصوصا دانشگاه های مشهد و سیستان و بلوچستان و بیرجند.
میوه زرشک این پتانسیل رادارد که بروی آن تحقیقات علمی پیشتر صورت گیرد و نتایج منتشر شده کمک میکند که این میوه به صورت تجاری نیز شناخته شده تر باشد و کمک به ورود آسانتر آن به بازار های جهانی کند و صادرات زرشک باشد.
چراکه اکنون مردم جهان علاقمند به مصرف میوه ها و غذاهای سالمتر هستند و میوه زرشک و بخصوص میوه خشک شده زرشک می تواند یکی از اجزا در مخلوط های میوه خشک، بری ها، سیریال صبحانه و دانه ها و آجیل می باشد. برای مثال زرشک اکنون در بخشی از آلمان و بین گروهی شناخته شده است. هر چند که این گروه مصرف کنندگان زرشک وسیع نیستند.

قیمت فروش عمده زرشک

زهرا شادمان

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

Call Now Buttonتماس بگیرید