فروشگاه زرشک آبرام

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

قیمت روز زرشک پفکی بیرجند و قاین

آنچه در این مقاله میخوانید .....

زرشک تازه (Fresh Barberry)ویژگیهای میوه زرشک (Barberry Fruit)تولید کنندگان زرشک باغات بیرجند و قاین خرید عمده زرشک پفکی بیرجندآنزیمهای موثردر رنگ زرشکتولید زرشک دانه اناری-بیرجندزرشک پفکی چیست؟خرید زرشک پفکی در بازار تهرانقیمت زرشک پفکی درجه یکقیمت زرشک پفکی در مشهدقیمت زرشک ۹۷ خرید زرشک فله و زرشک رستوران - زرشک آبرام
قیمت روز زرشک پفکی

قیمت روز زرشک پفکی بیرجند و قاین و کشمش بیدانه آفتابی موضوع ارائه شده در این مبحث است. دو شهر بیرجند و قائن از مهمترین شهرهای تولید کننده زرشک پفکی (Puffy Barberry) و زرشک دانه اناری (Anari Barberry) هستند. بنابراین قیمت زرشک دانه اناری متاثر از قیمت ارائه شده در بازار این دو شهر است. در ادامه این مقاله ابتدا در مورد زرشک تازه و مناطق جغرافیایی رشد آن توضیح می دهیم و در در اخر در مورد قیمت روز زرشک پفکی و دانه اناری اطلاعات مناسب را ارایه خواهیم کرد. 

زرشک تازه (Fresh Barberry)

زرشک و کشمش پلویی تاکستان از نظر علم گیاه شناسی از رده دو لپه ایهای جدا گلبرگ و از تیره زرشکیان است. این درختچه که ارتفاع شاخه های آن به دو یا سه متر هم میرسد در بسیاری از نقاط جهان از جمله اروپا، آمریکا و آسیا می روید. تنوع گونه های این گیاه بسیار زیاد است. بعضی از گونه ها تزئینی و بعضی خوراکی هستند. نظیر زرشک بیدانه قرمز و سیاه و زرشک دانه دار قرمز و سیاه. در اکثر کشورهای دیگر دنیا زرشک بیشتر جنبه دارویی و تزئینی دارد.

قیمت روز زرشک پفکی

زرشک نوعی میوه است. و شکل میوه تازه آن به شکل بیضی و تخم مرغی است با قطرهای: 

  • ۰٫۹-۰٫۷ سانتیمتر قطر بزرگ میوه
  • ۰٫۶-۰٫۳ سانتیمتر قطر کوچک میوه

وزن این بیضی کوچک در حالت تازه آن به طور تقریبی و میانگین ۰٫۲۳ گرم است.

زرشک میوه ای آبدار بوده و بعد از خشک شدن فقط بیست درصد وزن اولیه خود را حفظ میکند. بنابراین برای بدست آمدن یک کیلوگرم زرشک دانه اناری پنج کیلوگرم زرشک تازه را باید خشک کرد.

ویژگیهای میوه زرشک (Barberry Fruit)

زرشک تازه قبل از خشک شدن رنگ قرمز روشنی دارد. در طی مرحله خشک شدن کم کم رنگ آن تیره تر میشود. اگر اصول فرایند خشک شدن به درستی رعایت نشود رنگ آن به قهوه ای تیره متمایل میشود.

قیمت زرشک قاین

اگر تولید کننده زرشک قصد تولید زرشک مرغوب را داشته باشد فرایند خشک کردن را در دمای پایینتر و به دور از رطوبت بالا انجام میدهد. در این صورت رنگ قرمز روشن زرشک حتی تا یکسال هم میتواند تا حدودی حفظ شود. چون رنگ زرشک اولین ملاک خرید زرشک مرغوب از نظر مشتریان این محصول است.

از زرشک در صنایع غذایی و دارویی استفاده میشود. خواص بسیار زیاد این میوه از نظر طعم، رنگ و از همه مهمتر ارزش غذایی آن دلیل اصلی استفاده آن در این صنایع است.

به غیر از زرشک خشک، این محصول فرآورده های دیگری نیز دارد. از جمله آب میوه، مارمالاد، مربا، نوشابه، لواشک، پودر و ….

تولید کنندگان زرشک باغات بیرجند و قاین 

شهر بیرجند و شهرستانهای تابعه آن از تولید کنندگان مهم انواع زرشک بیدانه از جمله تولید زرشک دانه اناری هستند. از بین این شهرها و روستاها شهرستان درمیان واقع در شرق شهر بیرجند جایگاه سوم تولید زرشک در این ناحیه را به خود اختصاص داده است.

سطح زیر کشت محصول زرشک در این شهرستان در سال ۹۷ دو هزار و ششصد و شصت و یک هکتار بود که دو هزار و دویست و هشتاد و یک هکتار آن بارور و سیصد و هشتاد هکتار آن غیر بارور است.

شهرستان قاین نیز از جمله تولید کنندگان اصلی زرشک در خراسان جنوبی است.

قیمت فروش عمده زرشک

خرید عمده زرشک پفکی بیرجند

همان طور که در بالا اشاره شد، شهر بیرجند که در استان خراسان جنوبی واقع شده؛ یکی از دو شهر مهم تولید کننده عمده زرشک در کشور ماست. بنابراین به خودی خود خرید زرشک پفکی در شهر بیرجند نسبت به سایر نقاط کشور ارزانتر تمام میشود.

خراسان جنوبی و بالطبع شهر بیرجند جزء مناطق کویری است و شرایط آب و هوایی گرم و خشک دارد. برای افزایش بهره وری در کشت و زرع در این منطقه، کشاورزان از روزگاران بسیار دور به کشت محصولاتی روی آورده اند که متناسب با این آب و هوا باشد. از اهم این محصولات زرشک، زعفران و عناب است. البته زعفران چندی است که در مناطق دیگر نظیر شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی، قوچان در استان خراسان رضوی، شهرستان استهبانات در شرق استان فارس و همچنین استان یزد کشت و تولید میشود. بنابراین استان خراسان جنوبی دیگر تنها تولید کننده این محصول به شمار نمیرود.

قیمت زرشک پفکی

در مورد زرشک خشک نیز با اینکه کشاورزان دیگر مناطق گرم و خشک کشت به کشت این محصول روی آورده اند اما همچنان استان خراسان جنوبی رتبه اول تولید این محصول را داراست.

درآمد صاحبان بسیاری از مشاغل در این منطقه به طور مستقیم و غیر مستقیم از کشت و  برداشت ( کشاورز و باغدار)، آماده سازی ( صاحبان کارگاههای پاک کردن زرشک)، فرآوری ( کارگاهها و کارخانه های تولید کنسانتره و مربا و سایر محصولات مربوطه) گرفته تا فروش و عرضه آن به بازار( تجار و بنکداران )، به تولید این محصول وابسته است.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، در شهرستان بیرجند زرشک تولید زرشک به میزان قابل توجهی صورت میپذیرد. این شهرستان که از شهرهای قدیمی ایران به شمار میرود، در مرکز استان خراسان قرار گرفته است. و از نظر اقلیمی آب و هوای بیابانی و نیمه بیابانی دارد. بنابراین کشت و تولید محصولات کشاورزی محدود به گیاهانی است که در این شرایط بتوانند به خوبی رشد و نمو داشته باشند. از جمله این شرایط خاص:

  • فقیر بودن خاک از نظر زراعتی
  •  کم آبی و خشکی
  • تفاوت دمایی زیاد بین روز و شب
  • گرما و سرمای طاقت فرسا

گیاهان کمی هستند که بتوانند این شرایط را تحمل کنند. از این رو کشاورزان این نواحی قدرت انتخاب بسیار کمی برای پرورش محصول دارند. درختچه زرشک نیز از جمله این گیاهان بوده و توانسته است خود را به خوبی با این شرایط ناسازگار وفق دهد.

قیمت زرشک صادراتی

بنابراین با توجه به آنچه گفته شد تولید زرشک و دیگر محصولات سازگار با محیط، برای ساکنان مناطق بیابانی نظیر بیرجند از اهمیت خاص و حیاتی برخوردار است. و اگر بتوان راهکارهای مناسب جهت بهروری بیشتر را بکار بست، با افزایش درآمد حاصله، شکوفایی اقتصادی قابل توجهی را برای مردم این منطقه شاهد خواهیم بود. 

خرید عمده زرشک پفکی و دانه اناری در شهر بیرجند به عنوان یکی از تولید کنندگان اصلی زرشک انجام می پذیرد. اگر خرید زرشک پفکی به منظور صادرات انجام پذیرد، در شهر بیرجند می توان تمام مراحل را انجام داد و  پلمپ شده و با مدراک ترخیص روانه مرزها نمود.  از این جهت صادرات و خرید زرشک پفکی در بیرجند اگر در تناژ بالا انجام شود به صرفه است.

آنزیمهای موثردر رنگ زرشک

آنزیمهای موجود در میوه زرشک فنولاز، پلی فنولاز و گلیکوزیداز هستند. اگر میوه زرشک به هر دلیلی دچار آسیب در پوسته خارجی اش شود این آنزیمها فعال شده و باعث تغییر رنگ زرشک از قرمز به رنگ قهوه ای میشوند که به آن آنزیمی شدن زرشک گفته میشود. بنابراین در فرایند خشک کردن زرشک این آنزیمها باید حذف شوند تا زرشک خشک با کیفیت مطلوب به دست آید.

تولید زرشک دانه اناری-بیرجند

برداشت زرشک دو روش متفاوت دارد. برای تولیدزرشک دانه اناری از روش آسانتر و سریعتری استفاده میشود. در این روش که به روش ضربه ای معروف است پارچه بزرگی زیر درختچه زرشک می گسترانند و با ضربه زدن به شاخه ها دانه های زرشک روی پارچه ریخته میشود. سپس آنها را جمع آوری کرده و به وسیله ظروف چوبی و یا پلاستیکی ( الزاما غیر فلزی) به محل خشک کردن زرشک منتقل میکنند. معمولا محل خشک کردن زرشک پشت بام خانه های کشاورزان یا هر سطح بزرگ و مسطح مناسب میتواند باشد. در این روش زرشک حداکثر تا دو هفته در معرض تابش اشعه خورشید قرار گرفته و به سرعت خشک میشود.

زرشک پفکی چیست؟

  تا چند سال پیش در صد زیادی از زرشک به شیوۀ کاملا سنتی خشک می­گردید. در این روش محصول در مجاورت آفتاب روي زمين پوشیده شده از یک لایه کاهگل به نام خرمن، پَهن و تا رسيدن به رطوبت مطلوب ۲۰ – ۱۸ درصد خشك می­شد.

قیمت زرشک پفکی

 بدیهی است این روش بهداشتی نبود و به دلایل صدمه محصول در اثر باران، حمله پرندگان و آلودگی ناشی از حضور حشرات، کپک، و مخمر ۳۰ تا %  ۳۵  از محصول سالیانه دچار ضایعات می­گردید. در سالهای اخیر به دنبال اجرای طرح­های تحقیقی و ترویجی ( بالندری، ۱۳۷۴)  و انتقال آن به کشاورزان منطقه زرشک در بیشتر مواقع به صورت شاخه­بر برداشت و به بارگاه زرشک که معمولا سالنی سر پوشیده­ و دارای طبقه­های چوبی است منتقل و خشک می­شود. زرشکی که به این متد تولید می شود زرشک پفکی است. قیمت انواع زرشک پفکی و دانه اناری را از مجوعه کشت وصنعت آتما با برند آبرام بخواهید. 

فروش زرشک پفکی

خرید زرشک پفکی در بازار تهران

در شهر تهران چند مرکز خرید عمده زرشک برای تجارو بنکداران، همچنین خرید جزئی برای رستورانداران و مصرف کنندگان خانگی وجود دارد. سرای قزوینیها که درمحدوده بازار بزرگ تهران واقع شده اختصاص به فروش انواع خشکباراز جمله زرشک خشک دارد. علاوه براین، بازارچه مولوی، خیابان انبارنفت واقع درجنوب تهران و بازارچه تجریش در شمال شهر، عرضه کننده انواع زرشک با قیمتها و کیفیتهای متنوع هستند. به دلیل بعد مسافت بین تهران و منطقه خراسان جنوبی (که تولیدکننده این محصول است) و نیز به دلیل اضافه شدن هزینه های حمل نقل و انبارداری درتهران، قیمت ارائه شده برای فروش انواع زرشک در بازار و مراکز فروش در حدود ده الی پانزده درصد از قیمت بازار شهرهای بیرجند و قائن بالاتر است.

به منظور سهولت در امر خرید انواع زرشک از جمله خرید زرشک پفکی و خرید زرشک دانه اناری در تهران، بعلاوه عرضه این کالا به قیمت عمده بنکداریهای شهرهای بیرجند و قائن، دفتر پخش مجموعه آبرام درتهران از چندی پیش آغاز به فعالیت کرده است. چنانچه قصد خرید این محصولات را دارید میتوانید ازطریق وبسایت از آخرین قیمتها مطلع شده و همچنین از مشاوره و راهنمایی همکاران ما بهره گیرید. علاوه براین میتوانید با مراجعه حضوری به دفتر مرکزی پخش واقع در خیابان سیدجمال الدین اسد آبادی( یوسف آباد) از کیفیت خرید خود اطمینان حاصل کنید.

قیمت زرشک پفکی درجه یک

قیمت زرشک درجه یک که معمولا همان قیمت زرشک پفکی اعلا می باشد در میان انواع زرشک خشک قرمز گرانترین می باشد. برا تشخیص و خرید زرشک مرغوب پادکست زیر را بشنوید!

چنانچه بخواهید قیمت زرشک صادراتی را بدانید باید یاداوری کنم که زرشک صادراتی معمولا از میان زرشک پفکی درجه یک انتخاب می شود. از این رو قیمت زرشک صادراتی اصولا همان قیمت زرشک پفکی درجه یک می باشد.

قیمت زرشک پفکی در مشهد

شهر مشهد تولید کننده زرشک نیست اما بسیار می شنویم و در سرچ ها نیز کلمات زرشک مشهد می آید. از دلایل این امر اینست که مشهد بزرگترین شهر به خراسان جنوبی است و بازار مصلی پایین خیابان مشهد (که مرکز فروش زرشک در مشهد است) از بازار های اصلی عرضه زرشک می باشد. قیمت زرشک در بازار مشهد نسبت به سایر مراکز استان چون تبریز و اصفهان ارزان تر است اما نسبت به تهران تفاوت خاصی ندارد.  به دلیل نوسانات و تغییر روزانه قیمت زرشک دانه اناری و  قیمت زرشک پفکی در بازار مشهد و تهران و بیرجند، برای اطلاع از آخرین قیمت ها  با ما در تماس باشید.

قیمت زرشک ۹۷

قیمت زرشک در سال ۹۷   با جهش و نوسان قیمت بسیار همراه بود. این نابسامانی بازار به سال ۹۸ نیز رسید.  قیمت زرشک ۹۷  بر خلاف سال ۹۶ (که همواره قیمت ثابت بود ) سیر صعودی داشت. در جدول زیر نمودار قیمت  زرشک در ماه های مختلف سال ۹۷ را مشاهده می کنید. محور عمودی قیمت و محور افقی ماه های سال ۹۷ می باشد. ما در جایی دیگر مقایسه ای بین قیمت زرشک ۹۷ و ۹۶ انجام داده ایم.

قیمت زرشک ۹۸

قیمت زرشک سیاه ۹۷ اما بر خلاف قیمت زرشک قرمز برای هر در مدل زرشک سیاه کرمانشاهی و زرشک سیاه آبگیری به جز تغیرات جزیی ثابت بود. قیمت روز زرشک پفکی و صادارتی را از ما بخواهید!

قیمت زرشک پفکی

 خرید زرشک فله و زرشک رستوران – زرشک آبرام

زرشک آبرام میتواند تامین کننده زرشک فله جهت صاحبان مشاغلی نظیر بنکداران، تاجران، صادرکنندگان و رستورانداران باشد. برای اطلاع از قیمت روز زرشک اعلا با همکاران ما در بخش فروش در تماس باشید.

در مرکز فروش زرشک آبرام تنوع محصولات با کیفیتها و قیمتهای مناسب وجود دارد. برای مشاهده قیمت زرشک و فرآورده های آن مانند مربای زرشک ، آب زرشک و کنسانتره زرشک برروی لیست قیمت کنید. البته قیمت خرید زرشک عمده و فله به دلیل نوسانات شدید به طور روزانه تغییر می کند. از این رو برای اطلاع از آخرین قیمت روز زرشک پفکی و قیمت زرشک دانه اناری به ما زنگ بزنید. 

زهرا شادمان

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

Call Now Buttonتماس بگیرید