فروشگاه زرشک آبرام

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

قیمت زرشک دانه اناری قاین در تهران

آنچه در این مقاله میخوانید .....

تركيبات و خصوصيات شيميايي ميوه زرشك تولید زرشک در قاین (خراسان جنوبی)فروش زرشک دانه اناری قاینقیمت زرشک ۹۷قیمت زرشک ۹۸فرق زرشک اناری با پفکیزرشک دانه اناری چیست؟زرشک پفکی چیست؟تفاوت زرشک اناری و پفکیقیمت انواع زرشکقیمت زرشک خشک فله قیمت زرشک دانه اناری درجه یکقیمت زرشک پفکی درجه یک
قیمت زرشک دانه اناری

در این مقاله سعی بر این است قیمت زرشک دانه اناری در قاین (Qaen) و کشمش را مورد بررسی قرار دهیم. خراسان جنوبی مرکز اصلی کشت، تولید و عرضه زرشک به سایر نقاط کشور همچنین کل دنیاست.

تركيبات و خصوصيات شيميايي ميوه زرشك

   ميوه زرشک (Barberry Fruit) و کشمش طلایی به دليل دارا بودن اسيدهاي آلي از جمله اسيد اسكوربيك و ساير تركيبات غذايي مانند كلسيم، فسفر،آهن، ویتامین­های C،B1 وB2 ، كربوهيدرات، و پروتئين داراي ارزش غذايي و طعم مناسب براي چاشني­ها است. نوع و ميزان تركيبات شیمیایی ميوه زرشک ایرانی كه امروزه در مناطق جنوبي خراسان كشت شده و از ميوه آن استفاده مي­گردددر جدول ۱ و ۲ نشان داده شده­است (برنجی اردستانی، ۱۳۹۲).

در جدول ۱  مقایسه میانگین ویژگی­های فیزیکوشیمیایی زرشک مشاهده می فرمایید. 

ترکیبات زرشک

تولید زرشک در قاین (خراسان جنوبی)

استان خراسان جنوبی و به طور خاص دو شهر قاینات و بیرجند و روستاهای توابع آنها محل اصلی تولید زرشک قرمز بیدانه کشور هستند. طبق آمار بدست آمده در حدود ۳-۲ درصد حجم تولید شده زرشک در این استان مصرف شده و رقمی در حدود ۹۸-۹۷ درصد حجم تولید به استانهای دیگر و همچنین صادرات این محصول به اقصی نقاط دنیا اختصاص می یابد.

البته در سالهای اخیر به صورت پراکنده در بعضی استانهای دیگر نظیر استان اصفهان، کشاورزان به کاشت و پرورش زرشک روی آورده اند که به دلیل کم بودن نسبی رقم تولید نسبت به استان خراسان جنوبی، همچنان این استان پیشتاز در عرصه تولید زرشک بیدانه است.

قیمت زرشک پفکی

زرشک یکی از محصولات کشاورزی ارزشمند ایران است که در گروه میوه­های سردسیری قرار دارد. بر اساس آمار ارائه شده توسط (سالنامه كشاورزي،۱۳۹۵) از ۲۱ میلیون تن محصولات باغی، ۳۴ هزار تن مربوط به میوه­های سردسیری بوده است. از این مقدار میوۀ زرشک ۱/۶۸ در صد از آن را به­خود اختصاص داده که حدود۲۱ تن معادل ۳/۶۵  در صد از آن با رتبۀ ۱ کشوری متعلق به خراسان جنوبی می­باشد. طی دو دهۀ اخیر، میزان سطح زیر کشت در دو شهرستان قائن و بیرجند تقریبا هشت برابر و تولید به شش برابر مقدار اولیه افزایش داشته است. این محصول جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد منطقه دارد که توجه ویژه به بازاریابی و صادرات آن حائز اهمیت است. با وجود اين كه ايران اولين توليدكننده زرشك در جهان است، اولين صادركننده آن نيست. هم‌‌اكنون اين محصول در ايران و جهان ناشناخته مانده است كه يكي از علت‌هاي آن، عدم توانايي کشور در معرفی این محصول، خام‌فروشي، و متنوع نبودن فرآورده­های اين محصول است (ضياءالحق ، سيد حميد رضا . ۱۳۷۸ ، بررسي كيفيت و ماندگاري كشمش و برگه زردآلو ، پايان نامة كارشناسي ارشد- دانشگاه فردوسي مشهد- دانشكدة كشاورزي، گروه علوم و صنايع غذايي.).

فروش زرشک دانه اناری قاین

کشاورزانی که در زمینه پرورش و تولید زرشک فعالیت دارند به دو گروه تقسیم میشوند.

  1. کشاورزانی که امکانات لازم برای آماده سازی زرشک را ندارند و انجام عملیات لازم را به کارگاهها یا کارخانه های مربوطه واگذار میکنند.
  2. کشاورزانی که میتوانند در کارگاههای خود زرشک را خشک و آماده کرده و محصول را روانه بازار نمایند.

قیمت زرشک

معمولا فروش زرشک قاین به چند راه صورت میگیرد:

  1. کشاورز به طور مستقیم محصول را به مصرف کننده نهایی برساند. که البته درصد موفقیت این روش بسیار کم است. یکی از دلایل آن فروش جزئی  محصول است که زمان زیادی طول میکشد و در حقیقت روش پردردسری برای کشاورز محسوب میشود. مگر اینکه خریدار کل محصول یا مقدار قابل توجهی از آنرا خریداری نماید.
  2. خرید زرشک خشک به صورت نیمه آماده ( محصولی که بوجاری و سورت نشده باشد) توسط واسطه ها و فروش آن به کارخانه ها و کارگاهها جهت ادامه عملیات آماده سازی  زرشک. در این حالت ممکن است بیش از یک ( حتی سه یا چهار) واسطه وجود داشته باشد.
  3. فروش زرشک قاینات به طور مستقیم به کارگاهها و فروش آن بعد از اتمام فرایند پاکسازی و آماده سازی. در این حالت نیز احتمال اینکه صاحبان کارگاهها خود امکان دست یابی به مصرف کننده نهایی را نداشته باشند زیاد است. و در نهایت محصول بین یک یا دو واسطه دست به دست میشود.

قیمت زرشک ۹۷

در شهرهای دور و نزدیک بنکداران خرید عمده زرشک پفکی و خرید زرشک دانه اناری را به عهده دارند. هزینه ارسال بار با توجه به مسافت بین شهرهای تولید کننده زرشک و شهر مقصد طبیعتا متغییر است. همچنین مقدار بار سفارش داده شده میتواند تاثیر گذار باشد. برای مقدار کمتر از یک تن ( که میتواند به وسیله اتوبوسهای بین شهری صورت گیرد) به ازای هر کیلو بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ تومان است. برای مقادیر بیشتر معمولا از وسایط نقلیه دیگر استفاده میشود که نسبتا هزینه بالاتری دارند.

 از آنجاییکه خراسان جنوبی  مرکز تولید و خرید و فروش زرشک می باشد. قیمت زرشک دانه اناری و  قیمت زرشک پفکی نیز بنابراین در همین استان و توسط تجار بزرگ آن صورت می پذیرد.  قیمت زرشک در سال ۹۷ یک روند افزایشی ممتد داشت و از حوالی ۲۲ هزار تومان برای قیمت زرشک دانه اناری به ۴۰ هزار تومان در انتهای سال ۹۷ رسید. 

قیمت زرشک ۹۸

قیمت زرشک در سه ماهه اول سال ۹۸ همانند قیمت زرشک در سال ۹۷ پر از نوسان و صعودی بود. در نیمه دوم ماه رمضان این افزایش قیمت کمی حالت رکود به خود گرفت.  هم خریدارن و هم کشاورزان نگران بازار بعد از ماه رمضان هستند. کشاورزان از این جهت که به افزایش قیمت عادت نموده اند و بسیاری از آنها زرشک موجودی خود را دپو کرده اند به این امید که دوباره افزایش قیمت رخ دهد. از طرفی هم نگران این مساله هستند که مبادا به ناگاه قیمت زرشک شکسته شود.

 

فرق زرشک اناری با پفکی

در مورد تفاوت زرشک پفکی و زرشک دانه اناری بشنوید!

برای پرداختن به تفاوت زرشک دانه اناری و پفکی ، ابتدا هر کدام را تعریف می کنیم و سپس به ذکر تفاوت آ نها می پردازیم.

زرشک دانه اناری چیست؟

یک روش خشک کردن زرشک قرمز (گونه ولگاریس محصول خراسان جنوبی) اینست که  بلافاصله در فصل برداشت، زرشک تازه در زیر نور خورشید پهن می شود تا خشک و رطوبت زدایی گردد. این فرایند تا حصول زرشک خشک شده تا ۳ هفته نیز طول میکشد (بستگی به رطوبت هوا و شدت نور تابشی دارد. گاهی در کمتر از ۲ هفته نیز زرشک خشک می شود).  زرشک خشکی که در این پروسه تولید می گردد در بازار تجاری زرشک دانه اناری (Anari Barberry) نام دارد.

قیمت زرشک دانه اناری

زرشک پفکی چیست؟

در خشک کردن زرشک شیوه دیگری نیز وجود دارد. البته نوع چیدن زرشک تازه نیز برای تولید زرشک پفکی متمایز است (شیوه بریدن شاخه ها یا همان  Branch Cutting). بعد از بریدن شاخه ها، زرشک با شاخه هایش به سالن های سرپوشیده یا مسقف منتقل می شود حمل می شود و بر روی تالارهایی از جنس چوپ و فلزی که زنگ نزند قرار می گیرد. زرشک در سایه قرار دارد و فرایند از دست دادن رطوبت در این شیوه بسیار کند و تدریجی می باشد. در طول ماه ها زرشک تازه، چهار پنجم آب خود را از دست می دهد و رطوبت آن نرمال می گردد.  زرشک خشک تولید شده در این روش زرشک پفکی (Puffy Barberry) نام دارد. زرشک پفکی اعلا از این دسته است.

قیمت زرشک پفکی صادراتی

تفاوت زرشک اناری و پفکی

  1.  زرشک دانه اناری جمع شدگی دارد و زرشک پفکی تقریبا حجم اولیه خود را حفظ نموده است.
  2. زرشک پفکی ظاهر و رنگ مرغوب تری دارد و با کیفیت تر است.
  3. قیمت زرشک دانه اناری پایین تر از قیمت زرشک پفکی است.

قیمت انواع زرشک

در بالا انواع زرشک پفکی و دانه اناری یا به اختصار اناری را تعریف کردیم. در بالا توضیح دادیم که کیفیت انواع زرشک پفکی و دانه اناری متفاوت است. از این رو قیمت زرشک دانه اناری و قیمت زرشک پفکی نیز فرق دارد.

انواع زرشک پفکی و دانه اناری نیز خود گرید بندی میشود. یعنی ما هم زرشک پفکی درجه یک داریم و هم درجه دو. همین داستان است برای زرشک دانه اناری. یعنی هم زرشک دانه اناری درجه یک داریم و هم زرشک دانه اناری درجه دو.  ولی در کل کیفیت و گرید زرشک پفکی بالاتر از زرشک دانه اناری است. نوع زرشک صادراتی زرشک پفکی است. قیمت زرشک خشک در انواع  پفکی و دانه اناری و همچنین

قیمت زرشک دانه اناری

قیمت زرشک خشک فله

بسته بندیهای معمول برای زرشک خشک بیشتر در اوزان هشت و دوازده کیلویی صورت میگیرد. زرشک ها از نظر وزن و حجم با هم متفاوت هستند. زرشک پفکی سبکتر و پرحجم تر  و بالعکس زرشک دانه اناری حجم کمتر و وزن بیشتری دارد.از آنجا که زرشک پفکی نسبت به زرشک دانه اناری حجیمتر است ( بخاطر حالت پفدار آن) بسته بندیهای بزرگتری نسبت به زرشک دانه اناری به آن اختصاص می یابد.

برای مصرف کنندگان غیر خانگی نظیر رستورانها بسته بندیهایی در وزنهای هشت تا دوازده کیلویی بیشتر مورد استفاده دارد. این مقدار کمترین میزان فروش زرشک فله ای  به حساب می آید. قیمت این میزان فروش، قیمتی میانه بین فروش عمده زرشک و فروش جزئی آن است.

قیمت زرشک دانه اناری درجه یک

قیمت زرشک دانه اناری درجه یک قاینات در سال ۹۷ چندین برابر شد. در انتهای فروردین ۹۸ این قیمت به بیشتر از ۴۳ هزار تومان رسید. البته در فصل بهار بازار کم کم با کمبود زرشک دانه اناری مواجه است و بیشترین نوع زرشک موجود در بازار زرشک پفکی است.

قیمت زرشک درجه یک

قیمت زرشک پفکی درجه یک

قیمت زرشک پفکی درجه یک یا همان قیمت زرشک پفکی اعلا نیز مانند قیمت زرشک دانه اناری درجه یک در سال ۹۷ افزایش قیمت داشت (۳ برابر). در فروردین ۹۸ قیمت زرشک پفکی صادراتی به ۵۳ هزار تومان رسید.  چنانچه برای خرید زرشک نیاز به مشاوره دارید همکاران ما در مجموعه زرشک آبرام همواره در دسترس می باشند. با ما در تماس باشید! دفتر مرکزی ما در تهران در خدمت مشتریان عزیز می باشد.

قیمت زرشک دانه اناری

 

زهرا شادمان

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

Call Now Buttonتماس بگیرید