فروشگاه زرشک آبرام

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

قیمت زرشک درجه یک – زرشک پفکی صادراتی

آنچه در این مقاله میخوانید .....

گیاه زرشک (Barberry Plant)زرشک محصول کجاست؟زرشک زینتیفروش نهال زرشک پرورشی و زینتیموانع تولید زرشکخواص زرشک پلویی (Barberry Benefits)مصارف زرشک (Barberry Uses)فراورده های زرشک (barberry Products)طرز تهیه زرشک خشک - Drying fresh Barberryچگونه زرشک خشک کنیم ؟زرشک را در کجا نگهداری کنیم؟زرشک پفکی چیست؟زرشک پفکی صادراتیصادرات چیست؟صادرات زرشک ایرانصادرات زرشک به آلمانخرید زرشک خشکقیمت زرشکفروش عمده زرشکقیمت عمده زرشک در بازار مشهدقیمت زرشک درجه یک
قیمت زرشک درجه یک

قیمت زرشک و کشمش درجه یک که گاهی به نام زرشک پفکی صادراتی نیز شناخته می شود به عوامل بسیاری بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به رنگ و اندازه زرشک اشاره نمود.

 در این مقاله به موارد زیر می پردازیم:
  • معرفی گیاه زرشک
  • کاشت زرشک – فروش نهال زرشک  در چه جاهایی انجام می شود.
  • موانع تولید زرشک
  • خواص زرشک پلویی
  • فراورده های زرشک
  • قیمت زرشک
  • قیمت زرشک درجه یک
  • صادرات زرشک
  • صادرات زرشک به آلمان
  • خرید زرشک را از کجا انجام دهیم؟
  • قیمت زرشک
  • فروش عمده زرشک
  • قیمت عمده زرشک در بازار مشهد
  • قیمت زرشک عمده
  • قیمت زرشک درجه یک

 

قیمت زرشک درجه یک

گیاه زرشک (Barberry Plant)

در تحقیقات علمی از عددی بالغ بر ۶۶۰ گونه زرشک در دنیا نام برده شده است.

زرشک بی دانه قرمز یا همان زرشک پلویی و زرشک سیاه ( دانه دار و بی دانه) به همراه کشمش طلایی از اقسام گونه خوراکی زرشک هستند. زرشک محصولی است که بیشتر در انحصار کشاورزان  ایران است و هر کشور دیگری نیز قصد ورود به این بازار را داشته باشد باید آن را از ایران تهیه نماید. زرشک خشک پلویی بیشتر جنبه صادرات را دارد و سایر انواع زرشک کمتر شناخته شده هستند.

زرشک محصول کجاست؟

کشور ما ایران، تولید کننده بیش از ۹۵ % زرشک مورد نیاز بازار جهانی است. سهم منطقه خراسان جنوبی از این رقم تولید در حدود ۹۸% زرشک تولید شده در ایران است. در این منطقه بیش از پانزده هزار هکتار از اراضی کشاورزی اختصاص به باغات زرشک دارد.

البته لازم است بدانید زرشک محصولی است که در کشورهای دیگر بخصوص کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر شناخته شده است. برخلاف ما ایرانیان که طعم و مزه ترش و ملس این میوه را میپسندیم، ذائقه بیشتر مردم دنیا تا حدودی شیرین پسند است. ضمن اینکه در آشپزی ایرانی، زرشک مورد مصرف بسیاری دارد. در حالیکه در آشپزی دیگر مناطق دنیا تا کنون استفاده خاصی از زرشک نشده و هنوز نتوانسته جایگاه خود را بیابد. برای شناساندن هر چه بیشتر و بهتر این محصول، ایده بهتر آن است که از محصولات فرآوری شده و آماده مصرف مانند کنسانتره زرشک (Barberry Concentrate) و یا مربای زرشک (Barberry jam ) شود.

قیمت زرشک پفکی

امید است زرشک نیز چون زعفران (Saffron) بتواند در آینده ای نزدیک جایگاه خود را در آشپزی روز دنیا پیدا کند. و محلی برای ارز آوری بیشتر برای کشور و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان این محصول باشد.
در صورت تمایل به خرید کنسانتره زرشک و همینطور خرید مربای زرشک به منظور صادراتبا ما در ارتباط باشید.

زرشک زینتی

از گونه های  زرشک زینتی  میتوان لیست زہر را نام برد:

  • بوکسیفولیا (buxifolia)
  • داروینی  (Darwinii)
  • استاپفیانا (Stapfiona)
  • تانبرگی (Thunbergii)
  • گونه زرشک ژاپنی (Japenese Barberry)

قیمت زرشک درجه یکاز این درختچه های زرشک (Barberry Bush) برای زیبایی پرچین حیاط ها و همچنین برای زیبایی و تزیین  پارک ها  استفاده می شود. بخصوص که گونه هایی از آن همیشه سبز  (Evergreen) می باشند.

فروش نهال زرشک پرورشی و زینتی

برای کاشت زرشک خوراکی و زینتی می توان خرید نهال زرشک را از شهرهایی مانند بیرجند و قاین سفارش داد و یا از طریق وب سای ها آنلاین سفارش داد.

موانع تولید زرشک

یکی از مشکلاتی که اکثر باغداران زرشک با آن مواجه هستند مشکل کم آبی است. تحقیقات و تجربه نشان داده که راندمان تولید در باغاتی که آبیاری بیشتری دارند رقم بسیار قابل توجهی است. این رقم گاهی حتی به پنج برابر هم میرسد. این موضوع لزوم استفاده از روشهای جدید آبیاری را بیش از پیش روشن می سازد. در صورت بکار گیری این روشها میتوان گامی بزرگ در جهت رشد اقتصادی مردم این منطقه و توسعه نیروی انسانی فعال در این حوزه کرد. در نتیجه از تغییر شغل کشاورزان به دلیل کاهش میزان تولید جلوگیری به عمل آورد.

برای خرید زرشک عمده با کشت وصنعت آتما با برند آبرام در تماس باشید!

قیمت زرشک دانه اناری

خواص زرشک پلویی (Barberry Benefits)

زرشک چه خاصیتی دارد؟ وزرشک طبع سرد دارد یا گرم ؟از  زرشک و فوایدبسیار سخن گفته اند.  زرشک از دید اطبای سنتی و قدیمی طبع سرد دارد و بهتر است با غذاهای گرم مانند سنبل الطیب مصرف گردد.  میوه زرشک خشک (Dried Barberry Fruit) دارای

  • مواد قندی گلوکز و فروکتوز به میزان ۴،۶۷درصد است.
  • اسید مالیک در حدود ۶.۶۲ درصد است.

تقریبا از تمامی بخشهای این گیاه از میوه گرفته تا ریشه میتوان استفاده کرد. در طب سنتی ایران و چین برای درمان برخی از بیماری ها از اجزای مختلف زرشک استفاده می شده است. قسمت های مختلف گیاه زرشک برای سلامتی مفید است. در ادامه توضیحی کوتاه در رابطه با ترکیبات موجود در بخشهای مختلف زرشک و بعضی از موارد استفاده بیشمار آن میدهیم.

  1. گل زرشک: در اواخر بهار درختچه زرشک به گل مینشیند. گل زرشک حاوی ماده آلکالوئید اکسی اکانتین است
  2. برگ زرشک: در فصل گل دادن درختچه برگ این گیاه را میتوان چید. برگ زرشک حاوی ماده آلکالوئید بربرین است و اثر درمانی و خاصیت دارویی دارد. از آن برای قطع خونریزی استفاده می شود.
  3. پوست ساقه زرشک: پوست ساقه درختچه زرشک حاوی ماده بربرین، بربامین و اکسی اکانتین بوده خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد انگلی دارد.
  4. ریشه زرشک: ماده اصلی موجود در گیاه زرشک ماده بربرین است که در ریشه آن به وفور یافت می شود و خواص درمانی بیشماری دارد. در درمان امراض کبدی، بند آوردن خونریزی و درمان بعضی از مشکلات چشم به کار برده میشود.
  5. میوه زرشک  (Barberry Fruit): در مورد خواص زرشک پلویی که همان خشک شده میوه زرشک است در سایر خبر ها بسیار نوشته ایم. زرشک میوه ای پرخاصیت است و ارزش غذایی و دارویی بسیار زیادی دارد.

البته لازم است یادآوری کنیم استفاده از هر داروی گیاهی مستلزم مشورت با پزشک متخصص است و نباید هیچ دارویی را بدون نظر کارشناسی مصرف کرد.

قیمت روز زرشک پفکی

مصارف زرشک (Barberry Uses)

همانطور که میدانید زرشک موارد مصرف فراوانی نزد ما ایرانیان دارد. میوه خشک زرشک به خاطر رنگ و زیبایی و همچنین به خاطر مزه و طعمی خوشایند و ملس که دارد سالهاست که به سفره ایرانیان راه خود را باز کرده است و طوریک شده است که در برخی از غذاها مکمل اصلی برنج و زعفران است. در ادامه به چند مورد مهم از مصارف  این محصول و غذای زرشک دار  اشاره می کنیم.

  • آشپزی ایرانی
    در آشپزی برای تهیه زرشک پلو با مرغ (Barberry Rice with Saffron Chick) – دلمه- ته چین (Persian Savory Saffron Cake )- کوکو- کوفته- آش- سالاد- کیک و دسر- مربا- مارمالاد- خمیر زرشک و… استفاده میشود. از میوه نارس زرشک می توان ترشی تهیه کرد و از میوه  رسیده آن مربا زرشک (Barberry jam). همچنین زرشک در پخت شیرینی هایی چون پولکی و سوهان عسلی نیز دیده شده است. طرز تهیه ی مربای زرشک خشک را در سایر پست هات ما به صورت خانگی
  • نوشیدنیها
    در تهیه دم نوش- انواع شربت ( به تنهایی یا میکس شده با سایر آبمیوه ها) افشره زرشک- سکنجبین زرشک و آب زرشک (Barberry juice).

فراورده های زرشک (barberry Products)

از زرشک فراورده های متنوعی می توان تولید نمود. مربای زرشک و مارمالاد زرشک، لواشک، پودر زرشک و بسیاری دیگر. البته بیستر زرشک تولید شده به صورت میوه خسک شده روانه بازار ایران و جهان می شود. در صورتیکه بیشتر سود یک محصول در فراوری آن است. برای مثال ما می توانیم مربای زرشک را با قیمت بسیار بالاتری نسبت به خود زرشک خام بفروشیم.

قیمت زرشک صادراتی

برای خرید مربای زرشک، خرید کنسانتره زرشک و سایر فراورده های زرشک تماس بگیرید!

طرز تهیه زرشک خشک – Drying fresh Barberry

زرشک تازه را چطور خشک کنیم؟ اگاهی و دانش علمی در مورد موارد زیر به تولید زرشک خشک مرغوب کمک می کند. برای تولید زرشک مرغوب و کمک به بهبود کیفیت زرشک باید شرایط زیر مد نظر باشد.

  • زمان درست برداشت میوه تازه زرشک  (Freah Barberry Fruit)
  • روش درست برداشت میوه زرشک
  • طرز تهیه زرشک خشک از میوه تازه زرشک
  • شیوه نگهداری زرشک خشک

بهترین زمان برای چیدن زرشک تازه برای تولید زرشک با رنگ شکیل تر، اواسط ابان ماه است. چیدن زرشک قبل از این تاریخ باعث تولید زرشک خشک کم ربگ تر که درجه قرمزی آن کم است. اگر برداشت زرشک به آدر ماه برسد زرشک کاملا قرمز پر رنگ می شود و از این رو زرشک خشک حاصل تیر تر است. از ااین رو توجه به زمان برداشت برای تولید زرشک پفکی اعلا اهمیت دارد.

قیمت انواع زرشک

دانه زرشک پر آب و حساس است. به همین خاتر با کوچکترین فشار و برخوردی آسیب میبیند و له و فاسد می شود. و همین آسیب مکانیکی باعث فعال شدن آنزیم های تغییر رنگ می شوند. از این رو برای تولید یک زرشک خوب با کیفیت باید این میوه را با احتیاط چید و حمل و نقل نمود. بهتری شیوه ای که تاکنون برای جمع آوری زرشک شناخته شده است، شیوه شاخه بر است که با قیچی های مخصوص و تیز برای شاخه های حآمل خوشه های زرشک را از درختچه زرشک میبرند.

قیمت زرشک قاین

نور خورشید یکی از عوامل تغییر زنگ دانه های این میوه است. بهتر است به جای خشک کردن دانه ها در مقابل نور خورشید، آن را در سایه خشک کنیم.  تحقیقات منتشر شده در ژورنال های عملی نیز موید این قضیه است. البته کشاورزان با سابقه که سال هاست زرشک را کشت وکار می کنند نیز این مساله را تایید می کنند. به زرشک دانه اناری و زرشک پفکی در بخش زیر می پردازیم. از این رو است که زرشک که در سایه خشک می شود تا ۱۰ هزار تومان از زرشکی که در آفتاب خشک می شود گرانتر است.

چگونه زرشک خشک کنیم ؟

از وزن میوه زرشک تازه بیشتر از هشتاد درصد آن را آب تشکیل می دهد که این میزان را در فرایند  خشک کردن آبش را از دست می دهد. با کم کردن فعالیت آبی (Water Activity) زرشک با استفده از شیوه های آبگیری و رطوبت زدایی (dehydratear) باعث بالا بردن زمان ذخیره سازی و نگهداری زرشک می شود. چانچه انتظار داریم به طور میانگین از هر ۵ کیلوگرم زرشک تازه یک کیلو گرم زرشک خشک بداستمی آید. البته در بیرجند روستاهایی وجود دارند که کیفیت زرشک آن ها بسیار بالا است و زرشک گوشتی تر است. در این مناطق بعضا مشاهد شده است که از هر ۳.۵ کیلو گرم زرشک تازه نیز یک کیلو گرم زرشک خشک به دست  می آید. زرشک تازه را هم می توان در جلوی نور خورشید گذآشت و بعد از چند هفته که غالبا از ۳ هفته فراتر نمیرود کاملا خشک می شود. می توان در ساین نیز زرشک تازه را خشک نمود که البته این فرایند خشک کردن طولانیتر است. زرشک دانه اناری یا زرشک یاقوتی حاصل آفتاب خشک و زرشک پفکی حاصل سایه خشک می باشند.

قیمت زرشک خشک

زرشک را در کجا نگهداری کنیم؟

برای بسیاری از مردمی که زرشک را استفاده می کنند این سوال هم پیش می آید که زرشک را در کجا  نگهداری کنیم؟ و همچنین  زرشک را چگونه نگهداری کنیم؟  به این سوال بسیار رایج ما در اینجا جواب می دهیم.

زرشک خشک برای حفظ کیفیت و رنگ خود باید در جای خشک و خنک و بدور از نور خورشید نگه داری شود.  برای نگهداری عمده زرشک که بیشتر بدرد تجار و بنکداران بزرگ می خورد، سردخانه  های بین ۲-۵ درجه معمولا مناسب ترین دما را دارند. بهتر است در سردخانه  ها از مجاورت زرشک با سایر مواد غذایی خودداری شود. چراکه می توانند بر یکدیگر اثر منفی داشته باشند.

برای مصارف خانگی زرشک، بهترین مکان برای نگهداری زرشک در دراز مدت یخچآل و فریزر است. اگر زرشک را در فریزر نگهداری نماییم تا ۲ سال نیز به راحتی بدون از دست دادن رنگ قابل استفاده است. هر چند از دید ما بهترین امان استفاده از زرشک در کمتر از یکسال می باشد. باید یاداوری کنیم چنانچه زرشک را در یخچال و نه فریزر نگهداری می کنید، آنزیم ها در دمای ۵ درجه همچنان فعالند و ممکن است بعد از یکسال تغییر طعم زرشک  ناشی از فعالیت آن ها را داشته باشیم.

زرشک پفکی چیست؟

زرشک پفکی  – Puffy Barberry – نوعی زرشک خشک شده قرمز است که با شیوه ای خاص از زرشک تازه قرمز بومی خراسان جنوبی تولید می شود. در بالا شیوه های خشک کردن زرشک را توضیح داده ایم. زرشک پفکی به شیوه سایه خشک تولید می شود.  زرشک پفکی مرغوب تر از سایر انواع خشک شده زرشک قرمز می باشد. وقتی صحبت از قیمت زرشک درجه یک می شود معمولا منظور قیمت زرشک پفکی اعلا می باشد.

 

قیمت زرشک اعلا قائنات

زرشک پفکی صادراتی

اعلاترین نوع زرشک را که پفکی است  به عنوان زرشک صادراتی به خارج از ایران می فرستند. قیمت زرشک پفکی صادراتی در خرداد ماه ۹۸ بین ۷۴-۷۷ هزار تومان نرخ گذاری شده است. زرشک پفکی صادراتی باید در کارتن های مخصوص با علامت و مارک زرشک به خارج از ایران فرستاده شود.

صادرات چیست؟

صادرات به مفهوم کلی ارسال یک کالا از منطقه ای به منطقه دیگر چه در داخل و چه در خارج کشور است. ولی به طور معمول و عامیانه صادرات یک کالا به مفهوم عبور از مرز گمرکی کشور با رعایت کامل قوانین مربوطه و صدور آن به کشورهای دیگر است. با توجه به اینکه بعضی کشورهای دیگر دنیا متقاضی زرشک هستند بخشی از تولید زرشک به صادرات زرشک اختصاص پیدا میکند. قیمت زرشک درجه یک جهت مقاصد صادراتی را از ما بخواهید.

صادرات زرشک ایران

ظرفیت تولید سالیانه زرشک در استان خراسان جنوبی در حدودبیست هزار تن است و همانطور که میدانیم عمده تولید زرشک در خراسان جنوبی است. بیشتر سهم تولید زرشک کشور به این استان اختصاص دارد. زرشک محصولی است بومی کشور ایران بوده و همانطور که قبلا هم اشاره کردیم ایران بزرگترین تولیدکننده زرشک دنیاست. این انحصار محصول میتواند امتیازی برای کشور ما باشد. اما به دلیل آشنایی بسیار کم مردم دیگر مناطق دنیا با این میوه، متاسفانه صادرات زرشک ایران بخش کوچکی از تولید را شامل میشود و از چند صد تن تجاوز نمیکند.
حال این سوال پیش می آید که چه نوع زرشکی مناسب صادرات است؟
زرشک صادراتی معمولا باید دارای ویژگیهای خاصی باشد تا مطلوب بازارهای جهانی گردد. زرشک مخصوص صادرات از بهترین و باکیفیت ترین نوع زرشک انتخاب میشود. زرشک پفکی صادراتی که دارای دانه های درشتتر و یک دستتری باشد مناسب برای این منظور است. همچنین بهتر است از زرشک ارگانیک که بیشتر مورد توجه بازار جهانی است انتخاب شود. برا اطلاع از قیمت زرشک صادراتی و قیمت زرشک ارگانیک با ما در ارتباط باشید!

قیمت روز زرشک پفکی

صادرات زرشک به آلمان

بر اساس آمار رسمی، آلمان در بین کشورهای دیگر اروپایی بیشترین سهم واردات زرشک از ایران را دارد. در آلمان حدود سیصد هزار ایرانی و ۵۰۰ هزار پارسی زبان ( افغانی و تاجیک) زندگی میکنند و با زرشک آشنایی کامل دارند. در اکثر فروشگاهها و سوپرمارکتهای ایرانی و افغانی در شهرهای مختلف آلمان، زرشک بسته بندی شده را میتوان یافت. بنابراین میتوان گفت بیشترین حجم زرشک وارداتی کشور آلمان به مصرف خانگی این محصول اختصاص پیدا میکند.

خرید زرشک خشک

خرید زرشک را از کجا انجام دهیم؟ باید به این سوال این گونه پاسخ داد که بستگی به نوع خرید زرشک و میزان آن دارد.برای مثال در تهران خرید زرشک خشک بسته بندی از همه سوپر مارکت ها و بقالی قابل انجام است. اما فروش زرشک فله ای در هر مغازه ای صورت نمی گیرد. اگر می خواهید خرید زرشک فله ای در تهران داشته باشید به چهارراه مولوی داشته باشید.  برای خرید عمده زرشک نیز یک راه مراجٰعه به عمده فروشی های بازار مولوی و انبار نفت است و راه دیگر آن ارتباط با مجموعه زرشک آبرام است.

خرید زرشک خشک

قیمت زرشک

 معیشت و اقتصاد خانواده های زیادی در این استان وابسته به محصول زرشک است که شامل:

  • کشاورزانی که زرشک را در باغات خود پرورش می دهند. 
  • صاحبان کارگاه های سورتینگ و تمیز کردن زرشک – در  استان خراسان جنوبی کارگاه های فراوانی در زمینه تمیز کردن و سورتینگ زرشک فعالند و  سردخانه های بیشماری موجودند که زرشک را در آن نگهداری میکنند. همچنین سالنهای زیادی در روستاهای این استان وجود دارند که خوشه های زرشک بر روی تالارهای آن برا ماه ها قرار دارند تا به ارامی خشک شوند و زرشک پفکی مرغوب تولید کنند.
  • کارگران مشغول در موقع چیدن زرشک
  • کارگران در کارگاه های تمیز کردن و سورتینگ  میوه زرشک
  • رانندگان و کارگران درگیر در حمل ونقل محصول میوه زرشک
  • متخصصان جهاد کشاورزی در زمینه زرشک
  • بنکداران و واسطه های زرشک و خرده فروشان و مغازه داران
  •  سوپر مارکت ها و صنایع تبدیلی و بسته بندی زرشک 
  • و در مرحله اخر صادرکنندگان

قیمت زرشک صادراتی

از این رو سیاست گذاری درست در زمینه قیمت زرشک می تواند اقتصاد گروه زیادی را تحت تاثیر قرار دهد. البته باید قیمت زرشک منصفانه باشد تا خریدار زرشک نیز بتواند  آن را در سبد کالایی خود قرار دهد.  البته یکی از راه های مناسب استفاده هر چه بیشتر از فراورده های زرشک است. در این حالت زرشک ارزش خود را بیشتر حفظ می کند و نگهداری آن نیز آسانتر است. البته سیاست گذاری درست در زمینه قیمت بالاتر برای زرشکی که به خارج از ایران و برای صادرات فرستاده می شود ممکن است موثر باشد.  قیمت زرشک صادراتی در حال حاضر تفاوت زیادی با قیمت آن در داخل کشور ندارد.

فروش عمده زرشک

فروش زرشک به صورت عمده به شهر و محلی که در ان قرار دارید بستگی دارد. برای مثال فروش عمده زرشک در مشهد در پایین خیابان و در بازار مصلی انجام می گیرد. این در حالیست که فروش عمده زرشک در تهران به صورت سنتی بیشتر در بازار چهارراه مولوی است.

قیمت عمده زرشک در بازار مشهد

قیمت عمده زرشک در بازار مشهد به خاطر اینکه مشهد در تجارت زرشک نقش شایانی را ایفا می کند بسیار اهمیت دارد. به نظرمی رسد بیشتر از آن که قاینات و بیرجند که تولید کنند ه های اصلی زرشک ایران و تمام دنیا هستند، در تعیین قیمت زرشک اهمیت داشته باشند، تاجران و بازار شهر مشهد اهمیت دارد. از این رو قیمت عمده زرشک در بازار مشهد اهمیت پیدا میکند و مرجع نرخ گذاری در سایر شهرهای ایران می شود.

قیمت زرشک دانه اناری

قیمت زرشک درجه یک

در بازار عمده فروشی بیرجند و قاینات قیمت زرشک درجه یک صادراتی در اواسط خرداد ماه برای چند هفته ای ثابت ماند و در رینج قیمت بین ۷۳-۷۷ هزار تومان به فروش می رسید. البته قیمت زرشک درجه یک نیز بسته به اینکه زرشک چه سایزی باشد و چه رنگ و طعمی  داشته باشد می توان کمی متفاوت باشد.

قیمت زرشک عمده

زهرا شادمان

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

Call Now Buttonتماس بگیرید