فروشگاه زرشک آبرام

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

قیمت زرشک صادراتی در دی ماه ۹۷

آنچه در این مقاله میخوانید .....

زرشک بومی خراسان جنوبیخرید زرشک پلوییتولید و خرید زرشک  پفکی مرغوبقیمت زرشک اعلاصادرات زرشک ایرانصادرات زرشک و فرآورده های زرشکخرید زرشک پفکی درجه یکقیمت زرشک صادراتیصادرات زرشک به كاناداصادرات زرشک به روسیهلیست قیمت زرشک ۹۸
قیمت زرشک صادراتی

چگونه می توان قیمت زرشک صادراتی (Barberry for export)  را  بدست آورد؟‌ و معمولا چه نوع زرشکی بیشتر جهت صادرات خریداری می شود؟  در شروع برای تشخیص زرشک مرغوب به پادکست زیر گوش دهید!‌

زرشک بومی خراسان جنوبی

از جمله نقاطی از کشور ایران  که شرایط محیطی به طور کامل محصولات باغی و  کشاورزي آن مانند  را تحت شعاع قرار داده است، خراسان جنوبی است.  بیشتر زمین هاي کشاورزي، به دلیلکمبود بارندگی، شوري آب و خاك و نیز محدودیت منابع آبی، براي کشت و کار و کشاورزی  بیشتر محصولات آماده و مناسب نمیباشند.

با این وجود، خراسان جنوبی داراي استعداد و منابع قابل توجهی در جنبه تولید محصولاتی کشاورزی و باغی است که به مقدار اندک در جاهای دیگر عالم کشت و  تولید میشوند و کشت داخلی و جهانی آنها به طور عمده دراین منطقه انجام می پذیرد.   از جمله این محصولات، زرشک و زعفران و است که تقریبا همه  تولید زرشک و بخش بیشتر زعفران در این استان شرقی صورت می پذیرد.

زرشک یکی از میوه ها و محصولات استراتژیک استان خراسان جنوبی در شرق ایران است. همان گونه که  اشاره شد،  اعظم تولید و مصرف زرشک دنیا در ایران انجام می گیرد. آمار ها نشان از تولید ۹۸ درصدی این محصول در ایران است که صادرات آن فقط جز ناچیزی از آن را شامل می شود.
قیمت زرشک دانه اناری

خرید زرشک پلویی

در کشور ما انواع زرشک (Barberry) به ویژه نوع  زرشک بی دانه (Seedless Barberry) از بعد اقتصادی – اجتماعی و زیست محیطی دارای اهمیتند. انواع دانه دار آن با پراکنش وسیعی که در سطح کشور دارند و به دلیل مصارف غذایی در خوراکهای محلی و استفاده از بخشهای مختلف گیاه در تهیه داروهای سنتی اهمیت دارند. زرشک بی دانه خوراکی در ایران در دو رنگ قرمز و سیاه یا آبی در بازار مواد غذایی موجود است. در این خبر مد نظر ما زرشک تولید شده در خراسان جنوبی از نوع  زرشک قرمز است که به نام زرشک پلویی نیز مرسوم است. در مورد خرید زرشک پلویی بیشتر بدانید!

خرید زرشک قرمز

تولید و خرید زرشک  پفکی مرغوب

بررسیهای انجام شده توسط کارشناسان نشان میدهد در تولید کیفی و کمی زرشک مرغوب جهت صادرات چند عامل مهم بیشترین تاثیر را دارند.

  • مطلوب بودن و غنی بودن خاک برای کاشت و پرورش درختچه زرشک (Barberry plant or Barberry Bush)
  • انتخاب بهترین نوع و نژاد نهال زرشک برای کاشت. زیرا بعضی از نژادهای این گونه پربازده هستند.
  • نیروی انسانی: تعداد نفراتی که در یک خانوار کشاورز هستند یا تعداد افرادی که بر روی یک مزرعه کار میکنند. همچنین تک شغلی بودن کشاورز و صرف بیشترین زمان برای رسیدگی به مزرعه زرشک
  • استفاده از تجربه کشاورزان کارآزموده تر و آموزش صحیح علمی به کشاورزانی که به تازگی وارد این حرفه شده اند. با برخورداری از تجربه پیشینیان و تلفیق آن با علم روز کشاورزی. این امر به خودی خود باعث بهینه کردن تولید و افزایش  قابل توجه آن میشود.
  • در آخر اینکه درختچه زرشک یک سال در میان پربار و کم بار میشود. آمار نشان میدهد تولید زرشک در سال پر بار آن در حدود یک و نیم تن بیشتر از سال کم بار آن است.

قیمت زرشک صادراتی

زرشک پفکی مرغوب ترین نوع زرشک خشک تولید شده در خراسان جنوبی است. برای خرید زرشک پفکی مرغوب جهت صادرات باید فاکتور های زیادی را در نظر گرفت که از جمله ان ها رنگ درخشان و درشتی و ظاهر زیبای زرشک است.

قیمت زرشک اعلا

وقتی صحبت از زرشک اعلا می شود از دید بسیاری همان زرشک پفکی با عالی ترین کیفیت چه از لحاظ سایز و چه از لحاظ رنگ و درخشانی است. یک زرشک اعلا یکسری مشخصات دارد از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دانه های درشت زرشک مرغوبتر
  • رنگ درخشانتر زرشک بهتر(البته باید توجه کرد که درخشانی زرشک ناشی از روغن بیش از حد نباشد که به زرشک زده می شود.)
  • عاری از هر گونه گل و خاک و سنگ و جسم خارجی باشد.
  • فاقد هر گونه دانه های سیاه شده و نارنجی و پوچ باشد.

هر چه یک زرشک بیشتر واجد شرایط بالا باشد قیمت آن نیز بالاتر می رود. در نتیجه قیمت زرشک اعلا ارتباط مستقیمی با موارد فوق الذکر دارد.

بیشتر بخوانید:‌ قیمت زرشک لواشکی

صادرات زرشک ایران

میوه زرشک (Barberry Fruit) تاکنون به عنوان یک محصول قابل فراوری یا مصرف تازه خوری به دنیا جهت صادرات معرفی نشده است. زرشک خشک (Dried Barberry) قرمز که در انواع زرشک پفکی (puffy Barberry) و زرشک دانه اناری یا به صورت خلاصه تر زرشک اناری (Anari Barberry) در بازار موجود است، به صورت تجاری فقط در ایران تولید می شود و تکنولوژی تولید و فراوری آن منحصر به کشور ماست.

در صورت ایجاد بازار مناسب جهانی برای فروش زرشک صادراتی، مدتها انحصار آن در اختیار کشور ما خواهد بود. از سوی دیگر با تهیه فراورده های زِرشک (Barbery Products) متنوع نظیر مربای زرشک (Barberry jam)، مارمالاد زرشک (Barberry marmalade)، آب میوه زِرشک (Barberry Juice)، نوشابه، سس زرشک (barberry Sauce)، ژله زرشک, مشروب (wine) و غیره ضمن تولید مازاد بر مصرف و ایجاد ارزش افزوده، می توان آنها را هم به نام ایران به بازارهای بین المللی معرفی کنیم. لیستی از فراورده های زرشک در زیر می بینید.

قیمت زرشک صادراتی

صادرات زرشک و فرآورده های زرشک

امیدواریم با بهبود کیفی و کمی زرشک، این محصول در زمره اقلام صادراتی غیر نفتی  قرار گیرد. شک نیست در صورت بازاریابی صحیح و اصولی می توان صادرات آن را به طور چشمگیر افزایش داد.  در حال حاضر صادرات زرشک ایران به آلمان (Germany)، ترکیه (Turkey)، روسیه (Russia)، ایتالیا  (Italy) و بسیاری دیگر از کشورها انجام می پذیرد که البته حجم صادرات زیاد نیست و نیاز به سرمایه گذاری و  جدیت بیشتر در این زمینه احساس می شود. علاوه بر زرشک قرمز، زرشک سیاه  نیز جذابی های خود را در بازار جهانی دارد. برای بیشتر دانستن در مورد قیمت روز زرشک سیاه  پست هایلایت شده را بخوانید!

خرید زرشک پفکی درجه یک

زرشک پفکی که مرغوبترین نوع زرشک خشک است در زمستان کم کم به بازار عرضه می شود. از این رو در اواخر دی ماه کسانی که قصد خرید زرشک به منظور صادرات زرشک به سایر کشورها را دارند کم کم آماده خرید آن می شوند. اگر مایل به دانستن بیشتر در مورد شیوه اماده سازی زرشک پفکی هستید مقاله خرید عمده زرشک پفکی  در بازار تهران را ملاحظه بفرمایید. پروسه تولید زرشک پفکی بسیار زمان بر است و بی دلیل نیست که قیمت آن نسبت به زرشک دانه اناری بالاتر می باشد. تولید زرشک پفکی ماه ها زمان می برد.

قیمت زرشک صادراتی

قیمت زرشک صادراتی

در آخر دی ماه ۹۷ رکود سنگینی بر همه بازار حاکم شده است. از این رو  بازار زرشک نیز از این قاعده مستثنی نیست. و قیمت زرشک به نظر پایین تر آمده است که در واقع چون بازار سنگین شده است اینگونه به نظر میرسد. اما خوشبختانه در حال حاضر ثباتی نسبی در بازار انواع زرشک حاکم است.

به روز شده: قیمت زرشک صادراتی از نوع مرغوب آن دراردیبهشت ۹۸  بین ۷۲ تا ۷۷ هزار تومان قیمت گذاری شده است (قیمت آپدیت شده). برای تعیین قیمت زرشک صادراتی با ما در تماس باشید و لیست قیمت انواع زرشک را  در همین وب سایت مشاهده بفرمایید.  در پست  خرید زرشک صادراتی  موضوع خرید و قیمت زرشک صادراتی به طور مفصل مورد بحث قرار گرفته است.

قیمت زرشک صادراتی

صادرات زرشک به كانادا

کانادا از جمله کشور های بسیار مهاجر پذیر است و در این میان سهم ایرانیان مقیم کانادا و به طور خاص تورنتو زیاد است. بالغ بر ۱۶۳ هزار ایرانی تبار در کانادا زندگی می کنند. بنابراین سهمی از زرشک صادر شده به کانادا برای استفاده ایرانیان مقیم کانادا استفاده می شود. آمار دقیقی البته در این باره وجود ندارد که آیا در صنعت مواد غذایی یا دارویی کانادا نیز زرشک استفاده می شود یا نه؟ اما به طور کلی عمده زرشک صادراتی (بجز مصرف ایرانیان خارج از کشور) به منظور مصارف صنعتی (صنعت غذایی) و دارویی است.  

صادرات زرشک به روسیه

روسیه نیز از جمله کشورهای همسایه است که بخش زیادی از زرشک صادراتی ایران به آن این کشور صورت میگیرد. شنیده های حاکی از آن است زرشک در صنعت مشروب سازی این کشور بیشتر از هر صنعت دیگری مصرف می گردد. البته استفاده در سایر صنایع مواد غذایی چون آبنبات را نیز نباید نادیده گرفت.

قیمت زرشک صادراتی

لیست قیمت زرشک ۹۸

این پست در فروردین ۹۸ به روز رسانی شده است. چنانچه خریدار زرشک در تهران  و سایر شهرهای ایران هستید،  برای اطلاع از قیمت روز زرشک ، همچنین قیمت فروش انواع زرشک صادراتی اعلا و  فروش زرشک صادراتی قاین در مرکز پخش زرشک آبرام  با ما ارتباط بگیرید.

زهرا شادمان

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

Call Now Buttonتماس بگیرید