فروشگاه زرشک آبرام

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

قیمت زرشک فله ای در بازار تهران | محصول درجه یک سال ۹۸

آنچه در این مقاله میخوانید .....

درختچه زرشک و میوه زرشکگونه های زرشک -  خرید زرشک سیاه و زرشک قرمزخرید زرشک در خراسان جنوبی از کشاورزانقیمت عمده هر کیلو زرشک درجه یک مشهدعوارض استفاده زیاد از زرشک خرید کنسانتره زرشک - عصاره زرشکقیمت زرشک فله ای در بازار تهران - مولویقیمت زرشک درجه یک در سال ۹۸قیمت زرشک سال ۹۷پیش بینی قیمت زرشک در نیمه دوم سال ۹۸
قیمت زرشک فله

قیمت زرشک فله ای و کشمش بیدانه آفتابی با قیمت زرشک بسته بندی شده متفاوت است. همانگونه که احتمالا شما هم می دانید کمتر کالایی است که فله آن گرانتر از بسته بندی شده ان باشد. قیمت زرشک فله ای در بازار تهران  موضوع بحث این مقاله است. البته به موضوعات دیگری نیز می پردازیم که در زیر لیست شده اند:

  • درختچه زرشک و میوه زرشک
  • خرید زرشک در خراسان جنوبی از کشاورزان
  • گونه های زرشک –  خرید زرشک سیاه و زرشک قرمز
  • قیمت عمده هر کیلو زرشک درجه یک مشهد
  • عوارض استفاده زیاد از زرشک
  • خرید کنسانتره زرشک – عصاره زرشک
  • قیمت زرشک فله ای در بازار تهران – مولوی
  • قیمت زرشک درجه یک در سال ۹۸
  • پیش بینی قیمت زرشک در نیمه دوم سال ۹۸

قیمت زرشک فله

درختچه زرشک و میوه زرشک

ارتفاع درختچه زرشک  (Barberry Bush) یک تا پنج متر است.  از سایر خصوصیات درختچه زرشک و کشمش پلویی تاکستان میتوان به لیست زیر اشاره کرد:

  • چوب درختچه زرشک به رنگ های قرمز، زرد یا قهوه ای می باشد.
  • برگ درختچه زرشک دارای دندانه های اره ای است.
  • میوه زرشک (Barberry fruit) بنا به گونه آن متنوع است. از جمله رنگ های میوه زرشک می توان به رنگ های سفید، زرد، قرمز، سیاه، ارغوانی و آبی اشاره کرد.  ظاهر میوه زرشک هم بیضی می بآشد و معمولا مزه آن ترش یا ترش- شیرین هست.
  • فصل گل دهی زرشک اواخر فصل بهار و شروع تابستان است.
  • در فصل تابستان میوه زرشک از سبز رنگ شروع به بزرگ شدن می کند و بسته به نوع زرشک در اواخر تابستان و اوایل فسل پاییز  تغییر رنگ می دهد و می رسد. که این رنگ برای زرشک پرورشی خراسان جنوبی قرمز رنگ است و برای زرشک جنگلی و کوهی سیاه رنگ می باشد. 

خرید میوه زرشک

گونه های زرشک –  خرید زرشک سیاه و زرشک قرمز

گونه های مختلف زرشک در نقاط  مختلف دنیا پراکنده اند. محققان چیزی بیشتر از ۶۶۰ گونه از خانواده زرشک در دنیا شناسایی  کرده اند. در ایران نیز گانه های متنوعی وجود دارد که به صورت باغی و کوهی وجود دارند. گونه کوهی یا همان گونه وحشی زرشک ایران بیشتر جهت مصارف آبگیری و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. بیماران قلبی و عروقی در طول سال از آب زرشک سیاه به عنوان یک دارو استفاده می کنند. م این گونه بیشتر در کوه های البرز و همچنین در جنگل های شمال ایران یافت می شود. در فصل برداشت زرشک وحشی که  به هر دو رنگ قرمز و سیاه یافت می شود بسیاری از مردمان بومی و محلی مناطق کوهستانی شمال خراسان، مناطقی از خراسان جنوبی همچون فریمان، مناطق جنلگی مازندران و گیلان ، شروع به چیدن زرشک های وحشی می کنند.

میوه زرشک رنگ های مختلفی دارد. گونه های باغی و وحشی ایران به رنگ ارغوانی یا آبی و یا قرمز می باشند  که اتفقا در فرهنگ عامیانه ایران به زرشک سیاه و زرشک قرمز نیز شهره  اند.  گونه های دیگر زرشک در نقاط مختلف دنیا  میوه هایی با رنگ های سفید، زرد هم دارند. برای مثال زرشک رقم البا سفید رنگ می باشد.

  نام گونه زرشک قرمز ایران از لحاظ علمی berberis vulgaris است.

گونه های ایرانی زرشک با رنگ ارغوانی از نوع هوکری، داروینی  و کراتاجینا  هستند. زرشک را می توان علاوه بر رنگ از به خاطر دانه دار بودن یا نبودن آن هم گروه بندی نمود. گونه ای همچون بربریس ولگاریس که زرشک تجاری ایران است بی دانه می باشد. در طرفی دیگر گونه هایی همچون داروینی دانه دارند.

می توان با قاطعیت اذعان داشت که زرشک  یک محصول کشاورزی و پرورشی کشور ایران است. عمده تولید آب هم در بخش کوچکی از ایران یعنی در خراسان جنوبی به عمل می اید.  اکثر زرشکی که در ایران تولید می شود در ایران نیز مصرف و فراوری  می گردد. هرچند که امار های ایران قابل اتکا نیستند اما بنا به آمار غیر رسمی چیزی در حدود بیست هزار تن سالانه زرشک  از باغ های خراسان جنوبی جمع آوری می گردد. قیمت زرشک سیاه در سالی که گذشت نسبتا ثابت بود اما قیمت زرشک پفکی و دانه اناری تا بیش از ۳۰۰ درصد به قیمت ان افزوده شد.  یکی از راه های تهیه این محصول، خرید اینترنتی زرشک می باشد. 

قیمت زرشک سیاه و قرمز

خرید زرشک در خراسان جنوبی از کشاورزان

بیشتر بنکداران زرشک معمولا در مراکز استان ها همچون تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز فعال هستند. زرشک از مراکز استان ها به سایر شهر های کوچک فرستاده می شود. البته با فراگیر شدن تکنولوژی همچون موبایل های هوشمند امروزه خریداران به بسیاری از کشاورزان دسترسی دارند. کشاورزان نیز همواره بر روی سایت های عمومی همچون دیوا ر و شیپور تبلیغات انجام می دهند تا جنس خود را با گرانترین میزان و مستقیم به دست کشاورزان برسانند. در هر تجارتی و از جمله زرشک بازاریابی و تبلیغات خیلی مهم است. بدون تبلیغات هیچ خریداری از کالای ما مطلع نمی شود.

برای خرید زرشک از خراسان جنوبی چندین روش وجود دارد.

  • خرید زرشک از سر باغات زرشک – معمولا در این روش زرشک تازه خریداری می شود.
  • بازار های عمده فروشی  همچون خرید زرشک از بازار مشهد و خرید زرشک از بازار تهران
  • بازار خرده فروشی همچون مغازه ها و فروشگاه های مواد غذایی و بازار های روز

بنا به آمارها  چیزی در حدود چهل و سه درصد زرشک معامله شده به صورت عمده فروشی صورت می گیرد. بیست درصد در بازار خرده فروشی و ۳۷ درصد به شکل میوه تازه از باغات خریداری می شود. به خاطر محبوبیت هر چه بیشتر زرشک در سال های  اخیر، زرشک تازه با شاخ و برگ به شهرهای دیگر ایران از خراسان حمل می شود و در بازار های میوه و تره بار به فروش می رسد. زرشک  تازه قرمز معمولا جهت آب میوه گیری و همچنین جهت تهیه مربا استفاده می گردد.  یکی از راه های جمع آوری زرشک به شکل شاخه بر است و با همین شاخه ها نیز زرشک جابجا می شود. خریداران زرشک از کشاورزان چه کسانی هستند؟ ‌بسیاری از کسانی که  در خراسان جنوبی خرید زرشک از کشاورز انجام می دهند سردخانه داران هستند. سردخانه داران کسانی هستند که در تمام طول سال خرید زرشک با شاخ و برگ را از کشاورز انجام می دهند آن را تمیز می کنند و در سردخانه ها نگهداری می نمایند.  بیشتر خریداران عمده  در سایر نقاط ایران در طول سال به سراغ سردخانه داران می روند و محموله مورد نیاز خود را جمع آوری می کنند.  در سردخانه های خراسان جنوبی سالانه هزاران تن زرشک وجود دارد.

خرید زرشک در خراسان جنوبی از کشاورزان

قیمت عمده هر کیلو زرشک درجه یک مشهد

میوه خشک شده زرشک در دسته بندی ها از گروه خشکبار و میوه خشک قرار دارد ولی عمده استفاده آن در پخت غذا می باشد.  در میان غذاهای ایرانی نیز استفاده از زرشک و زعفران به همراه پلو در اکثر سفره خانواده ها رایج است.  اولین وبزرگترین  تولید کننده و صادر کنند زرشک قرمز ایران ( خراسان جنوبی)  است. ۹۷ درصد باغات و راضی  برای کشت و کشاورزی زرشک در این استان واقع شده است.  این امر باعث شده است که قیمت روز زرشک در خراسان جنوبی و در مجموع در ایران باشد.

مشهد در فروش زرشک عمده بسیار ایده ال است. چراکه موقعیت تجاری، گردشگری مذهبی و تجاری منحصر به فردی دارد. سالانه میلیون ها نفر انسان به این شهر از ایران و سایر کشور های همسایه همچون عراق، افغانستان، پاکستان و عربستان سفر می کنند. خرید زرشک توسط زایران زیادی انجام می شود. چراکه در کنار زعفران و نبات و تسبیح، زرشک نیز سوغات این شهر محسوب می گردد. قیمت عمده هر کیلو زرشک درجه یک مشهد در شهریور ماه سال ۹۸ بین ۷۰ تا ۷۸ هزار تومان در بازار عمده فروشی مشهد به فروش می رسد.

قیمت عمده هر کیلو زرشک درجه یک مشهد

عوارض استفاده زیاد از زرشک

از عوارض مصرف بیش از حد زرشک می توان به اثرات منفی زیر بر روی سلامت انسان اشاره کرد.

  • مصرف زیاد زرشک ممکن است باعث  خون ریزی بینی شود
  • مصرف زیاد زرشک باعث افت فشار خون میشود
  • استفاده بیش از حد نرمال زرشک ممکن است باعث حساسیت کلیه ها شود
  • زرشک باعث انقباضات رحمی می گردد. از این رو بهتر است زنان حامله و شیرده از ان استفاده بیش از میزانی که در غذاها مورد استفاده قرار می گیرد نکنند.

خرید کنسانتره زرشک – عصاره زرشک

قسمتی از زرشک جمع اوری شده به  شکل تازه خور و تازه به فروش می رسد. که قسمت قابل توجه ان به کارخانه های تولید کنسانتره می روند. از فرآورده های دیگر زرشک همچون مربای زرشک نیز نباید غافل ماند.  اما بخش اصلی و عمده زرشک تولید شده  خشک می گردد و به  شکل زرشک پفکی و دانه اناری در بازار های داخلی و جهانی به فروش می رسد.  زرشکی که در داخل مصرف می گردد بیشتر برای استفاده سر آشپزخانه هاست. زرشک و برخی از غذاها چنان با هم آمیخته شده اند که تصور ان  ها بدون زرشک کمی بی معنی به نظر می آید.  از جمله ان ها زرشک پلو و ته چین هستند. علاوه بر طعمی که زرشک به پلو و غذاها می دهد، نقش تزیین کننده نیز دارد.

در ایران کارخانجات بسیاری در بسته بندی و فراوری زرشک  به اشکال مختلف فعالیت دارند.  از جمله می توان  به کشت و صنعت خوشه سرخ شرق  اشاره کرد که در زمینه کنسانتره زرشک  یا همان عصاره زرشک و کنسانتره میوه هایی مانند انار و البالو فعالیت دارد. این کارخانه از مهمترین تولید کنندگان کنسانتره زرشک در ایران است. کنسانتره زرشک در فصل جمع آوری زرشک تهیه می شود و در سردخانه هایی با دمای ۱۸- برای طول سال قابل مصرف است.  از کنسانتره زرشک می توان در صنایع و کارخانجاتی همچون بستی سازی ها، آب میوه سازی ها، سایر صنایع غذایی  و بهداشتی استفاده نمود. کنسانتره زرشک تلغیظ شده آب زرشک است.

قیمت زرشک فله ای در بازار تهران – مولوی

بازار مولوی واقع در چهارراه مولوی در تهران بورس خشکبار از جمله زرشک خشک سیاه و قرمز است. در این بازار عمده فروشان متعددی فعالیت دارند که در واقع بنکدار هستند. کسانی که در تهران قصد خرید عمده زرشک پفکی و دانه اناری را دارند یکی از جاهایی که به آن مراجعه می نمایند بازار عمده فروشی مولوی است. قیمت این بازار نسبتا معقول است و برای خرید عمده مناسب است. هر چند ممکن است آن تنوعی که بازاری مانند مشهد دارد را از جهت انواع گستره زرشک نداشته باشد.  در این بازار خرید و فروش زرشک بیشتر به شکل فله صورت می گیرد. در کنار عمده فروشی بیشتر مغازه های این راسته خرده فروشی نیز دارند. ثراکه بسیاری از خانواده ها برای کم کردن هزینه های جاری زندگی خود به این بازار مراجعه می کنند و برای  سبد خانواده خرید می نمایند.  البته همچون سایر اقلام قیمت زرشک فله عمده ارزان تر از قیمت زرشک فله خرده فروشی است. این تفاوت قیمت گاهی به ۱۰ هزار تومان  یا حتی ۱۵ هزار تومان در بازار خرده فروشی و سنتی همچون بازار تجریش می رسد.

قیمت زرشک در بازار

 

قیمت زرشک درجه یک در سال ۹۸

قیمت زرشک ۹۸  از نوع درجه یک را در این بخش مورد کنکاش قرار می دهیم. وقتی صحبت از زرشک درجه یک است باید بدانیم که دقیقا در مورد چه صحبت می کنیم.  در واقع سوال اینست که زرشک درجه یک به چه محصولی گفته می شود و چه خصوصیاتی دارد‌؟  ما در مقالاتی پیشتر به این بحث پرداخته ایم. در اینجا نیز چون بحث قیمت زرشک درجه یک مطرح است دوباره به آن ها می پردازیم تا ابتدا بتوانید زرشک درجه یک را مشخص نمایید و سپس به خرید آن بپردازید. یک زرشک درجه یک دارای مشخصات زیر است.

زرشک درجه یک خشک نیست و رطوبتش نیز بالا نیست. یکی از راه های تقلب در فروش زرشک اضافه کردن آب به منظور افزایش وزن زرشک است.

  • زرشک درجه یک از نوع پفکی و دانه اناری رنگ قرمز دلپذیری دارد.
  • زرشک درجه یک پفکی یکدست است و در ان دانه های زرشک اناری نیست.
  • در زرشک درجه یک  خار و خاشاک، برگ، سنگریزه، و سایر اجسام خارجی یافت نمی شود.
  • دانه های نارنجی رنگ، پوک و پوچ کیفیت زرشک درجه یک را به شدت کاهش می دهند.
  • یک زرشک مرغوب مانده نیست. بیشترین زمان نگهداری زرشک بهتر است بیشتر از یکسال نباشد. هرچند که ماندگاری زرشک تا ۲ سال هم می رسد.
  • یک زرشک مرغوب فاقد روغن و پارافین است. برای ظاهر زیباتر به زرشک پارافین زده می شود.

قیمت زرشک درجه یک به عوامل مختلفی از جمله شهر خرید زرشک درجه یک که آن هم به دوری و نزدیکی شهر مربوطه به خراسان جنوبی بستگی دارد. یک عامل دیگر در قیمت زرشک درجه یک فصل و زمان خرید زرشک در جه یک است.

قیمت زرشک سال ۹۷

 در نوساناتت و افزایش قیمت زرشک سال ۹۷ عوامل بیشماری دخیل بودند. خنده دار شاید به نظر برسد اما قیمت خودرو و بالا و پایین رفتن آن در سال ۹۷ در قیمت زرشک تاثیر داشت.  از جمله  دیگر عواملی که می توان  از بالا رفتن قیمت زرشک در سال ۹۷ و ۹۸  نام برد تورم کشور و همچنین  کم بار بودن درختچه های زرشک را نام برد.               

خشکبار - زرشک خشک شده

پیش بینی قیمت زرشک در نیمه دوم سال ۹۸

در نیمه دوم سال ۹۸ زرشک خشک تازه از نوع دانه اناری و پفکی روانه بازار تجارت و مصرف می شود. از آنجاییکه امثال درختان زرشک بسیار پر بار می باشند انتظار آن می رود که میزان ورود زرشک به بازار زیاد شود و همین یک علت که از دلایل گرانی زرشک در سال ۹۷ بود در نیمه دوم سال ۹۸ زیادی بار در بازار باعث کاهش قیمت زرشک شود.  این یک براورد است که بیشتر فعالان حوزه زرشک آن را پیش بینی می نمایند.   

             

زهرا شادمان

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

Call Now Buttonتماس بگیرید