فروشگاه زرشک آبرام

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

قیمت زرشک پفکی با تحویل رایگان تهران

آنچه در این مقاله میخوانید .....

انواع گونه های زرشکرطوبت زدایی و خشک کردن زرشک تازه زرشک پفکی چیست؟زرشک دانه اناری چیست؟فواید مصرف زرشک (Barberry benefits)میزان مجاز مصرف زرشک (Barberry Consuming )قیمت زرشک ۹۷قیمت زرشک پفکی در بیرجندقیمت عمده زرشک پفکیقیمت زرشک در بازار تهرانقیمت زرشک در بازار مشهدقیمت زرشک پفکی درجه یک تفاوت قیمت زرشک سال ۹۷ و ۹۸قیمت انواع زرشک
خرید زرشک پفکی

قیمت زرشک پفکی و کشمش بیدانه آفتابی به عوامل بسیاری بستگی دارد. از جمله آن ها بعد مسافت محل خرید زرشک پفکی از شهر های خراسان جنوبی چون بیرجند (Birjand) و قاین (این دو شهر و توابع آن مرجع و مرکز اصلی تولید زرشک قرمز هستند). از این رو قیمت زرشک در شهرهای دور از خراسان جنوبی (South Khorasan) چون تبریز (Tabriz) و اصفهان (Isfahan) و شیراز (Shiraz) گرانتر است. البته به این عامل باید وجود واسطه های متعدد را نیز اضافه نمود.

در مورد زرشک خشک پفکی بیشتر بدانیم! 

سایت آپارات زرشک آبرام  را دنبال کنید تا اطلاعات بدرد بخوری در مورد زرشک بدست آورید. زرشک پفکی و همچنین زرشک دانه اناری از خشک کردن زرشک قرمز خراسان جنوبی بدست می آید.  گونه این زرشک بربریس ولگاریس می باشد (Berberis Vulgaris) است و بومی ایران است.

انواع گونه های زرشک

زرشک هم مانند کشمش پلویی تاکستان انواع مختللفی دارد و پراکندگی ان در دنیا بسیار گسترده است. از گونه بربریس که در ایران رشد میکنند و گسترش پیدا کرده اند می توان به گونه های زرشك زالزالكي، زرشك زرافشاني، زرشك معمولي، زرشك خراساني، زرشك راست خوشه اشاره نمود.  گونه خوراکی خراسان جنوبی که در بیرجند و قاینات کشت و کار و برداشت می شود از نوع زرشک معمولی است که به آن Common Barberry نیز گفته می شود. این گونه در فصل بهار به گل می نشیند و خوشه های گل زیبای زرد زرنگی دارد. از اواسط تابستان میوه کال زرشک شروع به تغییر رنگ از قرمز کمرنگ به طرف قرمز پررنگ می دهد. ماه چیدن زرشک بسته به مکان جغرافیایی آن از مهرماه شروع می شود و تا آذر ماه به طول می انجامد. 

رطوبت زدایی و خشک کردن زرشک تازه 

رطوبت زدایی که همان کاهش فعالیت آبی یک ماده غذایی می باشد نه تنها ذخیره سازی را افزایش می دهد بلکه این کاهش فعالیت آبی بر فیزیکو شیمیایی و در نتیجه بر فساد نیز تاثیر می گذارد. فعالیت آبی زرشک  تازه در حدود ۰.۹ است.

محدوده رشد میکرو ارگانیسم ها در فعالیت آبی ۰.۶۵ تا ۱ است. در فعالیت  ۰.۶۵ تا ۰.۷۵ تنها برخی از انواع مخمرهای اسموفیلیک رشد می کنند. االبته کپک های خشکی دوست نیاز کمتری به آب نشان می دهند.  در میوه تازه زرشک (Fresh Barberry) به علت فعالیت ابی زیاد که در حدود ۰.۹ است خطر فساد و خرابی بسیار بالا است. در حالیکه کاهش رطوبت در حد ۱۴ تا ۱۸ درصد و نگهداری زرشک در رطوبت پایین و همچنین دمای پایین (بهتر است در یخچال یا فریزر نگهداری شود) عمر نگهداری محصول زرشک را تا حدود یک سال افزایش می یابد.

زرشک تازه در بهترین حالت گفته می شود که تا ۴ ماه قابلیت نگهداری دارد. در حالیکه تجربه نویسنده نشان می دهد زرشک د زمانی بسیار کوتاه تر فاسد می شود. واکنش  های آنزیمی بسته به شرایط زیر به وقوع می پیوندد.

  • وجود آنزیم های فعال در میوه و محصولات
  • عملکرد آن ها
  • میزان فعالیت ابی

به طور کلی در فعالیت های آبی از ۰.۳ به بالا امکان وقوع ان ها بیشتر است. یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش و تشدید فعالیت آنزیم ها می شود صدمات مکانیکی وارده به  میوه زرشک در فرایند چیدن و حمل و نقل است.

زرشک پفکی چیست؟

زرشک پفکی نوع مرغوب زرشک خشک گونه بربریس در خراسان است که به شیوه ای نسبتا زمان بر و طولانی خشک می شود. در این روش میوه تازه زرشک همراه با شاخه اش جدا می شود و به محل خشک کردن یا همان سالن ها و ساله ها منتقل می شوند.  زرشک ها برا روی داربست ها ریخته می شوند تا  خشک شوند که این دربست ها در سالن های سقفدار قرار دارند و زرشک به آرامی در سایه و به دور از  تابش نور مستقیم خورشید رطوبت خود را از دست می دهد. جنس داربست ها حتما باید  چوبی یا از جنس فلز گالوانیزه  آلومینیم باشد  تا احتمال زنگ زدگی و انتقال زنگ آهن به محصول زرشک  وجود نداشته باشد.

قیمت انواع زرشک

زرشک دانه اناری چیست؟

در بالا شرح دادیم که زرشک پفکی چگونه تولید می شود. در روش تولید زرشک دانه اناری معمولا زرشک به شیوه ضربه ای از شاخه ها جدا می شود و بر روی پارچه ای که در زیر درخت قرار دارد ریخته می شود. سپس زرشک تازه را روی بارگاه هایی که به طور سنتی از جنس کاه گل (امروزه سیمان و اسفالت ) هستند میریزند تا در برابر تابش نور مستقیم خورشید خشک شوند. در مدت کمتر از سه هفته (به شرط اینکه بارش نداشته باشیم) زرشک دانه اناری تولید می شود و آماده تمیز شدن و عرضه به بازار است.

چند نکته لازم است در مورد بارگاه های زرشک یاداوری کنیم.

  • در خشک کردن به روش های سنتی، بارگاه ها باید در بلندی و ارتفاع بالاتر از سطح زمین باشند تا آسیب و ضایعات وارده به زرشک کم شود.
  • به دور از گرد و خاک و محل نگهداری حیوانات یعنی آغل ها باشد.
  • برای مصونیت از گرد و خاک و همچنین بارش های فصل پاییز باید بارگاه ها ترجیحا سرپوشیده باشند.
  • کف بارگاه ها باید سیمان یا آسفالت باشد.
  • کف باید توسط پالت های چوبی یا توری های سیمی پوشیده شود که زرشک پهن شده بر روی آن از زمین فاصله داشته باشد تا هم از آلودگی زمین به دور باشد و هم عبور و مرور هوا در لایه زیرین زرشک پهن شده به بهترین صورت انجام گیرد. این فاصله اگر در حدود ۵ تا ۱۰ سانتی متر باشد عالی است.

قیمت زرشک قاین

فواید مصرف زرشک (Barberry benefits)

زرشک دارای خواص بیشماری است. در این بخش به فواید درمانی آن در بهبود عفونتهای مختلف میپردازیم.

زرشک به دلیل داشتن مواد آلکالوئیدی در درمان عفونتهایی نظیر عفونت ادراری، عفونتهای گلو، ششها، و عفونت معده و روده میتواند موثر باشد. و مانند یک آنتی بیوتیک عمل کند.

در شرایط خاص که درمان با آنتی بیوتیکهای شیمیایی اثربخش نبوده است، گاهی پزشکان را بر آن میدارد که به درمان گیاهی روی آورند. و از زرشک به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی استفاده کنند.

البته تاکید میکنیم مصرف جایگزین زرشک بسته به تشخیص پزشک معالج است بنابراین از مصرف خودسرانه آن بدین منظور خودداری کنید.

قیمت زرشک پفکی

میزان مجاز مصرف زرشک (Barberry Consuming )

مصرف بی اندازه و افراطی زرشک میتواند علائمی چون ضعف و بی حالی در نتیجه افت فشار خون، رنگ پریدگی، ترشح زیاد بزاق دهان و در نهایت مسمومیت غذایی شود. بنابراین میزان مصرف آن را از حد مجاز آن ( ۱۰۰ سی سی آب زرشک و حدود پانزده گرم زرشک خشک) بالاتر نبرید.

قیمت زرشک ۹۷

 قیمت زرشک پفکی در سال ۹۷ همانند کالاها و محصولات دیگر افزایش قابل ملاحظه ای داشت. و حتی به دو و نیم برابر قیمت زرشک  (Barberry Price) در ابتدای سال رسید. دلایل بیشماری برای این روند افزایشی قیمت زرشک وجود دارد که در مقالات قبل آنها را مورد نقد و بررسی قرار داده ایم. افزایش بهای ارز و سال کم محصول زرشک از اهم دلایل سیر صعودی قیمت زرشک هستند.

قیمت زرشک ۹۸

قیمت زرشک پفکی در بیرجند و قیمت زرشک پفکی قاین به همین روال سیر صعودی داشت.  همین داستان برای زعفران نیز اتفاق افتاد یعنی نمودار قیمت زعفران و زرشک همزمان صعودی شد اما قیمت زعفران متعادل تر شد درحالیکه قیمت زرشک کاملا و همواره روند افزایشی داشت.  قیمت برند های معروف نیز  در این بین سیر صعودی داشت (برای مثال قیمت زعفران نوین و قیمت زعفران بهرامن ).   

علاوه بر آن نپرداختن به مشکلات عدیده ای بر سر راه کشاورزان و باغداران زرشک است، نه تنها در سال ۹۸، بلکه در سالهای آتی نیز ممکن است تولید و عرضه زرشک را با قیمت مناسب دچار موانعی سازد. در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره میکنیم.  افزایش قیمت زرشک در سال ۹۸ مانند سایر کالاها وجود داشته که احتمالا در ماه اردیبهشت ثبات بیشتری را شاهد خواهیم بود. 

قیمت زرشک پفکی در بیرجند

بعضی از مشکلاتی که در این مبحث ذکر میشود تنها دغدغه کشاورزان و باغداران زرشک نیست. بلکه اکثر تولید کنندگان محصولات کشاورزی را دچار خود ساخته است. به طور مثال:

  1. خشکسالیهای متوالی در طی سالهای گذشته ( اتفاقاتی از این دست اهمیت استفاده از شیوه های آبیاری مکانیزه و جدید را لازم الاجرا میسازد)
  2. افزایش گرمای کم سابقه در تابستان و خشکی بیش از حد هوا
  3. شیوع آفات و بیماریهای گیاهی
  4. نداشتن بیمه مناسب در مواقع آسیب به مزارع و محصولات

قیمت زرشک پفکی

افزون بر آنچه گفته شد مشکل دیگری نیز به طور خاص برای تولید کنندگان زرشک اتفاق می افتد. درختچه زرشک(Barberry plant) به طور متناوب، سالیانه کم بار و پربار میشود. در سالی که محصول زرشک کمتر به دست می آید و برداشت آن به طور چشمگیری کاهش می یابد درآمد حاصله از آن نیز طبیعتا تحت تاثیر قرار گرفته و کم میشود. قیمت زرشک پفکی در بیرجند  و همچنین قیمت زرشک پفکی قاین امسال متاثر از خشکسالی های پی در پی و همچنین کم باردهی باغات زرشک بود که همین عامل در بالا رفتن قیمت زرشک بی تاثیر نبود.  از عوامل کاهش کیفیت زرشک می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • صدمات و آسیب های مکانیکی مستقیم و غیر مستقیم در زمان چیدن و برداشت زرشک
  • صدمات وآسیب های احتمالی در هنگام خشک کردن زرشک. برای مثال بارش باران
  • حمله قارچ ها و آلودگی های محیطی چون گرد و خاک
  • صدمات در هنگام نگهداری زرشک خشک. برای مثال نگهدرای زرشک خشک در مکانی با رطوبت بالا و همچنین دمای بالا باعث سیاه شدن زرشک می شود.

قیمت عمده زرشک پفکی

قیمت عمده زرشک پفکی با قیمت زرشک پفکی به صورت بسته بندی شده یا خرید جزیی متفاوت است. این تفاوت قیمت گاهی به چهار، پنج برابر می رسد. چراکه قیمت عمده زرشک پفکی قیمتی است که تجار، بنکداران و صادرکنندگان می پردازند و قیمت خرید جزیی مختص بیزینس های کوچک مانند رستوران ها و یا خرید خانگی است.

قیمت فروش عمده زرشک

قیمت زرشک در بازار تهران

قیمت عمده زرشک به طور کلی در دو منطقه تعیین می شود. منطقه خراسان جنوبی که تولید کننده زرشک است و شهر تهران به دلیل پایتخت کشور بودن و مرکزیت نسبی آن نسبت به سایر شهرها و استانهای دور.

بدین جهت خرید عمده زرشک پفکی و همچنین خرید عمده زرشک دانه اناری توسط تجار سایر شهرهای دور از تهران آسانتر از خرید آن از شهرهای مبدا است. خشکبار فرشیهای منطقه بازار بزرگ تهران، خیابان مولوی، خیابان انبار نفت، میدان محمدیه و همینطور بازارچه تجریش از مهمترین مراکز عمده فروش زرشک و حتی خرده فروشی آن محسوب میشوند.

فروش زرشک پفکی

در مرکز خرید و فروش زرشک آبرام قیمت زرشک فله ای نسبت به بازار های عمده فروشی آن در تهران ارزانتر بوده و در حدود ۲-۱ هزار تومان پایین تر است.

قیمت زرشک پفکی اعلا و دانه اناری در مجموعه زرشک آبرام برای مصرف کنندگان همان قیمت عمده فروشیها و بنکداران شهرهای قائنات و بیرجند بوده و از این جهت فرصتی در اختیار تجار، بنکداران، رستورانداران و سایر مصرف کنندگان زرشک قرار میدهد که بتوانند با قیمت مناسبتری این محصول را خریداری نمایند. 

قیمت زرشک در بازار مشهد

قیمت زرشک پفکی در مشهد با قیمت زرشک در شهرهای دیگر ایران این تفاوت را دارد که بازار مشهد به عنوان یک مرجع در خرید و فروش زرشک نیز شناخته می شود. البته بازار تهران نیز از یک همچین مرکزیت تجاری به صورت عام برای همه انواع کالاهای تجاری برخوردار است. مشهد از یک جهت دیگر نیز اهمیت دارد و آن اینکه معیار و ملاک تعیین قیمت نیز گاهی بازار مشهد می باشد. 

خرید زرشک پفکی

قیمت زرشک پفکی درجه یک

قیمت زرشک پفکی درجه یک یا همان  قیمت زرشک پفکی اعلا همان گونه که از نام آن نیز بر می آید بالاتر از سایر انواع زرشک است. در بین انواع تجاری زرشک زرشک، زرشک پفکی مرغوبترین نوع زرشک است. به همین دلیل وقتی صحبت از زرشک درجه یک می شود معمولا نوع مرغوب زرشک پفکی مد نظر است.  برای اطلاع از قیمت انواع زرشک از جمله قیمت زرشک صادراتی با مشاوران مجموعه زرشک آبرام در تماس باشید. 

 تفاوت قیمت زرشک سال ۹۷ و ۹۸

سال ۹۷ برای تجارت زرشک سالی بسیار پر از نوسانات و افزایش قیمت های باور کردنی نبود. شاید اگر اول فصل برداشت زرشک اگر کسی به کشاورزان این نوید را می داد که به زودی انچنان قیمت زرشک افزایش می یابد که آن ها حاضر به فروش کالای خود نخواهند بود باورنمیکردند. از این رو قیمت زرشک سال ۹۷ در قیاس با سال پیشترش یعنی سال ۹۶ بسیار پر شتاب و افزاینده بود. به نحویکه همپای قیمت خودرو و ارز قیمت زرشک نیز افزایش داشت.  این نوسال قیمت به سال ۹۸ نیز رسید و تنها در فاصله فروردین و اردیبهشت قیمت انواع زرشک یک افزایش قیمت حداقل ۳۰ درصدی داشت. از این رو تفاوت خاصی تاکنون در قیمت زرشک ۹۷ و ۹۸ در این  موضوع که هر دو پر نوسان بوده اند وجود ندارد. امیدواریم با هر چه نزدیک شدن به سال برداشت ۹۸ از التهاب بازار در این حوضه کاسته شود. 

قیمت انواع زرشک

برای هرگونه مشاوره و اطلاع از قیمت انواع زرشک با ما در تماس باشید. مشاوران ما به شما کمک می کنند که خرید متناسب تری با نیاز خود داشته باشید.

زهرا شادمان

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

Call Now Buttonتماس بگیرید