فروشگاه زرشک آبرام

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

مرکز فروش زرشک پفکی صادراتی در تهران

آنچه در این مقاله میخوانید .....

زرشک چیست؟گیاه زرشک (Barberry plant)زرشک جنوب خراسانانواع زرشک خشک قرمز در بازار ایرانزرشک پفکی چیست؟زرشک دانه اناری چیست؟زرشک زیر تالاری چیست؟قیمت زرشک تازه ۹۷زرشک زینتی فضای سبزتفاوت قیمت زرشک ۹۷ با قیمت زرشک ۹۸چطور زرشک را سرخ کنم؟از کجا بفهمیم زرشک خراب شده؟چرا زرشک قرمز سیاه میشود؟زرشک کوهی چیست؟زرشک آبگیریفروش زرشک در تهرانقیمت زرشک پفکی در مشهدبرند های زرشک در ایرانفروش زرشک پفکی صادراتی در تهران
فروش زرشک پفکی صادراتی

مجموعه زرشک آبرام به عنوان تنها مرکز فروش زرشک پفکی صادراتی و کشمش ۱۰ کیلویی به صورت منسجم و به صورت فروش عمده و جزیی در تهران است. این مقاله در راستای آموزش برای خرید زرشک پفکی و زرشک دانه اناری جهت مصارف صادراتی و عمده فروشی نوشته شده است.

فروش زرشک پفکی صادراتی

در این مقاله با مراکز سنتی فروش زرشک و کشمش امروز کاشمر در شهرهای مختلف آشنا می شوید. همچنین انواع زرشک در بازار را معرفی خواهیم کرد و به نحوه قیمت گذاری آن ها می پردازیم. قیمت زرشک ۹۷ را با قیمت زرشک ۹۸ در سه ماهه اول سال مقاسیه می کنیم. تفاوت خرید عمده زرشک پفکی و دانه اناری با خرید زرشک بسته بندی شده را نیز مورد کنکاش قرار می دهیم. قیمت روز زرشک پفکی و دانه اناری را نیز برای نیمه اول تیرماه اعلام می کنیم. قبل از پرداختن به فروش زرشک پفکی صادراتی به تاریخچه ای از زرشک و زرشک تجاری در ایران و  دنیا می پردازیم.

زرشک چیست؟

اولین  و دومین سوالی که ممکن است در مورد زرشک به ذهن خطور کند  اینست که:‌  زرشک چیست ؟ و چند نوع زرشک داریم؟  و یا سوال های بعدی ممکن است این باشد که زرشک چه ویتامینی دارد؟ و زرشک برای چه چیزی مفید است؟ زرشک را چگونه نگهداری کنیم؟  اگر نگاهی به سرچ های گوگل بیندازیم این ها چند نمونه از ده  ها سوالی است که همواره از گوگل پرسیده می شود. ما در این مقاله سعی می کنیم به همه این سوالات مختصر و مفید و جامع جواب بدهیم که نیاز به جستجوی بیشتر در اینترنت برای خوانندگان نباشد.

 

گیاه زرشک (Barberry plant)

      بنطر مي رسد سيموني ژانوني(Simon Janunsis) نخستين كسي بود كه در قرن هشتم گياه زرشك را به نام عربي بربريس به مردم شناساند. در سال ۱۵۵۴ ميلادي ماتيويل (Mathiol)، نام كرسپينوس (Crespinus) را بر آن نهاد كه در ايتاليا هنوز به اين نام مشهور است.

     ايرانيان و چيني ها ي قبل از تاريخ اين گياه را مي شناختند و در مواردي از آن استفاده مي كردند در طب قديم بخصوص نوشته هاي ذكرياي رازي و ابوعلي سينا براي درمان تب، عطش و التهاب، سرفه، ناراحتي هاي كبد و رفع افسردگي از آن استفاده مي نمودند (بالندري ، الف.۱۳۷۴، اثرات اسيد جيبرليك و اتفون بر خصوصيات ميوه و سهولت برداشت زرشك بيدانه، سازمات پژوهشهاي علمي و صنعتي پژوهشكده خراسان)

  زرشک ها گروه بزرگی از درختچه هاي خاردار همیشه سبز يا خزان دار هستند كه از رده دو لپه‎اي‎های جدا گلبرگ و از تيره زرشک سانان می باشند. اين درختچه ها اغلب تیغ دار هستند كه رنگ و شکل  پوست شاخههای  آن ها  با افزايش سن  درختچه زرشک تغيير می نماید. برگ ها بصورت ساده  يا پنجه ای ، گل ها به رنگ زرد يا قرمز متمایل به زرد، گل آذین كم و بیش خوشه ای ساده يا مركب،‌ چتری يا منفرد می باشد.  تعداد كاسبرگ ها ۶ عدد رنگی و مشابه گلبرگها و در دو ردیف قرار دارند . گلبرگ ها شش عدد، پرچم ها نيز شش عددو آزاد هستند. میوه زرشک معمولاً گرد يا به شکل تخم مرغ بیضی شکل است ،‌بعضی مواقع هسته دار يا بی هسته، آبدار و برنگ قرمز، ارغواني تا سياه ديده مي شود. گونه هاي متنوعی از زرشک وجود دارد كه بعضي زينتی و برخي غير زينتی هستند.

زرشک جنوب خراسان

      زرشكها غالباً بومي نواحي معتدل بويژه آسيا هستند ولي از نظر تمركز در دو ناحيه كاملاً مجزاي جهان قرار گرفته اند . از يك جانب كوههاي هيماليا (himalaya) و چين غربي (west china) و از جانب ديگر كوه های مرتفع آند و آمريكای جنوبی را شامل می گردند. تا كنون در محدوده فلور ايرانيكا دوازده گونه و پنج  هيبريد از جنس زرشک نام برده شده كه پنج گونه و چهار هيبريد آن جزو فلور ايران آمده اند .بر طبق منابع موجود حدود ۳۲ گونه خارجي زرشک در باغ گیاهشناسی، ۶ گونه در دانشكده كشاورزی كرج، ۱۰ گونه در باغ گیاهشناسی نوشهر و سه گونه در باغ گياهشناسی شيراز موجود است (ضياءالحق ، سید حمید رضا . ۱۳۷۸ ، بررسی كیفیت و ماندگاری كشمش و برگه زردآلو ، پايان نامه كارشناسی ارشد- دانشگاه فردوسي مشهد- دانشكدة كشاورزی، گروه علوم و صنايع غذایی).  بنظر مي رسد گونه ای كه امروزه در مناطق جنوبي خراسان کشت شده و از میوه آن استفاده می گردد Berberis Vulgaris باشدكه جزو زرشک هاي بیدانه است و میوه رسیده آن قرمز رنگ می باشد. هرچه زرشک تازه دیرتر جمع اوری و چیده شود رنگ ان قرمز تیره تر می گردد.

انواع زرشک خشک قرمز در بازار ایران

توجه به صنایع تبدیلی خشکبار و از جمله میوه  خشک زرشک و ارائه محصولاتی با کیفیت و با ماندگاری بالا علاوه بر آن که ارزش افزوده بیشتری ایجاد میکند.، باعث میشود محصول تولیدی قابلیت مصرف توسط قشر وسیع تری از جامعه را پیدا کند و ماندگاری آن ها بالاتر و حمل و نقل راحتر باشد. سوالی که پیش می آید اکنون اینست که: چطور زرشک تازه را خشک کنیم؟

زرشک به دو روش عمده سنتی و صنعتی خشک می شود. در روش سنتی نیز دو شیوه برای رطوبت زدایی کردن از میوه تازه زرشک که چهار پنجم حجم آن آب است وجود دارد. ا- روش سایه خشک ۲- روش آفتاب خشک .  همچنان زرشکی که بشیوه سنتی خشک می شود پارامتر های رنگ و جرم حجمی  بهتر است. در روش سنتی که شیوه سایه خشک، زرشک مرغوب تر و عالیتری را تولید می کند. در زیر به این دو شیوه سنتی می پردازیم. زرشک پفکی و دانه اناری حاصل شیوه سنتی است.

زرشک پفکی چیست؟

در تولید زرشک خشک چند پارامتر نقش مهم ایفا می کنند:

  1. نحوه چیدن زرشک
  2. نحوه خشک کردن زرشک

زرشک پفکی اعلاترین و مرغوبترین نوع زرشک خشک با جرم حجمی پایین و رنگ و شمایل بازار پسند است. برای تولید آن شاخه های حامل میوه زرشک باید با قیچی بریده شوند و سپس این شاخه ها به محل ها و انبار های سر بسته منتقل گردند. در این سوله ها خوشه ها بر روی تالارهای بسته شده داخل سوله ها قرار میگیرند تا به آهستگی نم و رطوبت خود را از دست بدهند. این فرایند بعضی وقتها به ۶ ماه نیز می کشد. از این رو سوله ها باید تمیز و بزرگ باشند به طوریکه جریان هوا در ان به خوبی صورت گیرد. زرشک پفکی معمولا بعد از عید روانه بازار می شود. خرید زرشک صادراتی از بین این دسته صورت میگیرد.

زرشک دانه اناری چیست؟

نسبت به زرشک پفکی. زرشک اناری کیفیت پایین تر و از این رو قیمت پایین تر هم دارد. برای تولید زرشک دانه اناری معمولا میوه تازه را با چوب زدن به شاخه ها به زیر درختچه می ریزند که قبلا پارچه ای پهن شده است. این زرشک به بارگاه های خشک کردن زرشک منتقل می شوند که یا رو زمین در نزدیکی باغات زرشک هستند و یا رو پشت بام کاهگلی خانه ها.  زرشک زیر نور افتاب برای ۲-۳ هفته می ماند و رطُوبت و نم ان به سرٰعت از دست می رود. زرشک بعد از این مدت کاملا خشک شذه و آماده روانه شدن به بازار مصرف است (بعد از تمیز کردن) . زرشک اناری یا یاقوتی به نسبت زرشک پفکی کیفیت پایین تری دارد. ظاهر آن چروکیده تر است و کیفیت رنگ ان کمتر است. از اوسط پاییز زرشک اناری در بازار یافت می شود. معمولا بعد از عید بازار با کمبود زرشک اناری مواجه است.

قیمت زرشک دانه اناری

زرشک زیر تالاری چیست؟

زرشک زیر تالاری اصطلاحا به نوع بار زرشک می گویند که ترکیب زرشک پفکی و دانه اناری باشد. هر چه میزان پفکی بودن زرشک در یک بار بیشتر باشد، زیرتالاری بهتری است.

قیمت زرشک تازه ۹۷

در فصل برداشت زرشک در سالی که گذشت قیمت زرشک تازه دانه ای پاک شده برای هر کیلو زرشک ۲۱ هزار تومان در میادین تره بار و میوه تهران به فروش می رسید. قیمت زرشک تازه ۹۷ همانطور که در بالا نیز شرح دادیم با همان قیمت زرشک ۹۶ شروع شد. قیمت زرشک خشک به سرعت نسبت به سال قبل تر آن رو به افزایش نهاد و انتظار می رود که قیمت زرشک تازه ۹۸ نسبت به سال سال ۹۷ تفاوت فاحش داشته باشد. برای قضاوت در این مورد چند ماهی زمان لازم داریم.  خواص زرشک تازه  (Barberry Benefits) بسیار است. که از جمله در درمان کم خونی مفید است.

زرشک زینتی فضای سبز

اگر زرشک را از جنبه خوراکه بودنش دسته بندی کنیم، گونه های زرشک وجود دارند که تنها برای تزیین فضا های سبز مانند پارک و باغچه کاشته می شوند و میوه ندارند یا میوه آن ها مصرف خوراکی ندارد. می توانیم از گونه تزیینی زرشک به زرشک ژاپنی نام برد. در انگلیسی به زرشک ژاپنی japanese barberry می گویند.

 

تفاوت قیمت زرشک ۹۷ با قیمت زرشک ۹۸

ما در پست های دیگر بارها نوسان موجود در بازار  قیمت زرشک ۹۷ را بررسی نموده ایم در اینجا تنها به اوردن یک نمودار اکتفا می کنیم.

قیمت زرشک ۹۸
نمودار قیمت زرشک در ماه های مختلف سال ۹۷

 

همانگونه که از نمودار بالا بر می آید و داده های ما از بازار زرشک نیز آن را تایید میکند، می اینست که قیمت زرشک همواره رو به بالا بوده و افزایشی  بوده است.  انچه در نمودار بالا میبینید  قیمت زرشک عمده است.  قیمت زرشک ۹۸ نیز در ابتدای سال و بعد از عید تا خرداد ماه همین داستان بود. تفاوتی که ممکن است بین دو بازار در سال ۹۷ و ۹۸ باشد اینست که ؛

یکی از دلایل افزایش قیمت زرشک به بازار ندادن زرشک  به وسیله کشاورزان بود. با هر چه نزدیک شدن به فصل برداشت زرشک کشاورزان بیشتری محصول دپو شده در سردخانه ها را روانه بازار می کنند. خوشبختانه از اول ماه رمضان بازار به تعادل و ثباتی رسیده است. قیمت زرشک پفکی درجه یک در بازار بعد از ماه رمضان بین ۷۲ تا ۷۸ هزار تومان برای زرشک درجه دو و زرشک سوپر اعلا متغییر است.  اگر مشتاق باشید که بیشتر بدانید ما در پستی دیگر تفاوت قیمت عمده زرشک در سال ۹۷ و ۹۶ را بررسی نموده ایم.

 

چطور زرشک را سرخ کنم؟

سوال دیگری که توسط برخی از کاربران در اینترنت سرچ شده است اینست که:  چطور زرشک را سرخ کنم؟ برای سرخ کردن زرشک و استفاده از ان در غذاها، بهتر برای چند دقیقه ای زرشک در آب خیسانده شود تا هم گل و خاک احتمالی آن گرفته شود و هم کمی نرم تر شود. سپس زرشک را را ابکش می کنیم و می گذاریم آب آن خشک شود. روغن را در ظرفی  می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم. زرشک ها در این روغن می ریزیم و اجازه می دهیم چند ثانیه ای (کمتر از ۱۰ ثانینه) تفت بخورد. اکنون زرشک سرخ شده اماده است که همراه زعفران و پلو سرو شود.

زرشک پلو

از کجا بفهمیم زرشک خراب شده؟

برای کسانی که زرشک را همانند سایر مواد غذایی مورد مصرف قرار می دهند و زرشک را برای مدت طولانی خریداری کرده اند و احیانا ان را در کابینت نگهداری کرده اند، یک سوال پیش می آید که آیا زرشک مانده در کابینت خراب شده است یا نه؟ به عبارت دیگر از کجا بفهمیم که زرشک خراب شده است؟

دو علامت خیلی واضح برای زرشک وجود دارد که اگر در دانه های زرشک دیدید دیگر بهتر است از آن استفاده نکنید.

  • زرشک بشدت سیاه شده باشد. وقتی این اتفاق برای زرشک در خرید عمده می افتد معمولا آن را برای لواشک استفاده می کنند. زرشک سیاه فاسد نیست فقط کیفیت و خوش رنگی خود را از دست داده است و نمیشود از آن در زرشک پلو استفاده نمود.
  • زرشک پوچ و کرم خورده شده باشد. در این صورت این زرشک حتی قابلیت لواشک شدن را نیز دیگر ندارد.

اگر زرشک در یخچال یا فریزر نگهداری شود، برای مدت زمان طولانی در حذ ۲ سال بدون از دست دادن رنگ و کیفیت قابل استفاده هست.

چرا زرشک قرمز سیاه میشود؟

یک سوال دیگر که  معمولا کاربران آن را بسیار جستجو می کنند این ست که: چرا زرشک قرمز سیاه میشود؟  برای سیاه شدن زرشک ۲ علت اصلی وجود دارد.

  1. به زرشک روغن زیاد زده شده است
  2. زرشک در معرض رطوبت و هوای گرم قرار دارد

زرشک کوهی چیست؟

بوته ی زرشک  به شیوه های مختلف و در جاهای گوناگون ایران رشد می کند و میوه هایی با رنگ قرمز و آبی و سیاه به بار می اورد. از جمله آن ها:

  • زرشک خراسان که  میوه ان قرمز رنگ است و  پرورشی است. میوه خشک شده این گونه به زرشک پلویی نیز معروف است.
  • زرشک جنگلی که به زرشک شمال نیز معروف است و  در نواحی شمال کشور یافت می شود.
  • زرشک  کوهی که در رشته کوه های البرز و برای مثال در بجنورد و دماوند یافت می گردد.
  • زرشک کوهی که در غرب ایران پیدا می شود. بسیار نایاب بود و زرشک سیاه بیدانه است. برای پختن غذآی محلی کرمانشاه به نام خورشت خلال مصرف می گردد.
  • زرشک وحشی در دزفول که گرد است و رنگ قرمز روشن دارد.

میوه زرشک از هر گونه آن داری میوه زرشک خوش رنگ است و با دیدن آن آب به  دهان بیننده می افتد!  گونه های برشمرده شده در بالا زرشک خوراکی می باشند. برای مثال زرشک روی برنج زرشک  خراسان جنوبی یا همان زرشک پلویی است. زرشک پلو با مرغ از غذاهای رایج در خانه ها و رستوران های ایرانی می باشد.  از دیگر استفاده های زرشک در غذا می توان به پخت نوعی آش اشاره نمود که به آن آش زرشک یا آش زرک (در گویش محلی بجنوردی ها) گفته می شود. آش زرک با زرشک سیاه بجنورد پخته و آماده می گردد. از زرشک پلویی نیز برای پختن آش و سوپ استفاده می شود.

زرشک آبگیری

گونه ای از زرشک آبگیری که آبی تیره متمایل به سیاه است، در حوالی شهر بجنورد در خراسان شمالی در شمال شرق ایران به صورت کوهی و خودرو رشد می کند و میوه زرشک سیاه ترش مزه را به بار می اورد. میزان برداشت زرشک سیاه در این منطقه به نسبت وحشی و کوهی بودن آن زیاد است.  برای مثال در روستای ناویا در حوالی بجنورد در فصل برداشت زرشک بیشتر ساکنان روستا به کار جمع آوری زرشک می پردازند و از این راه به اقتصاد خود کمک میکنند و منبع اضافی برای درامد پیدا کرده اند. خوشبختانه قیمت زرشک ابگیری در سال ۹۸ تاکنون تغییر زیادی نداشته است.  بسیاری از بیماران کبدی و قلبی به دنبال تهیه این زرشک برای کمک به بهبود بیماری خود هستند. البته در سصح کشور چون تولید زرشک سیاه به اندازه زرشک قرمز نیست، در کمتر مغازه یا عطاری می توان آن را پیدا نمود.  از اینرو مردم برای خرید آن دچار مشکل هستند.

قیمت زرشک سیاه
زرشک سیاه

فروش زرشک در تهران

تهران پایتخت ایران با جمعیتی در حدود ۹ میلیون نفر است. تهران به تنهایی بازار بزرگی است که کسانی که در ان فعالیت اقتصادی دارند می دانند که با چه پتانسیل بزرگی روبرو هستند. از این گذشته تهران مرکز تجاری ایران است. برای مثال در بحث زرشک درست است که خراسان جنوبی مولد است اما به خاطر اینکه تهران قطب تجارت ایران است، بسیاری از تجار و صادر کنندگان  خرید عمده خود  جهت بازار داخل و صادرات به بازار های تهران مراجعه می کنند.  در این بازار ها قیمت روز زرشک پفکی  را می توان یافت.  برای مثال خرید عمده زرشک پفکی در بازار تهران امکان پذیر است. هر چند پیدا کردن تامین کننده درست از بازار در مدت کوتاهی  کار سختی است. مزیت پیدا کردن از طریق اینترنت این است که خریداران را به تامین کنندگان بیشماری وصل می کند.

 

قیمت زرشک پفکی در مشهد

از جمله بازار های مطرح در تجارت زرشک، بازار مشهد است.  در این بازار تجار بسیاری کار می کنند و از سراسر ایران قیمت خرید عمده زرشک را از این بازار قیمت می گیرند. مزیت این بازار نزدیکی به شهر های تولید کننده زرشک در خراسان جنوبی است. بسیاری از کشاورزان خود شخصٱ با زرشک موجودی خود به بازار مشهد مراجعه می کنند تا کالای خود را بفروش برسانند. قیمت زرشک پفکی در مشهد و همچنین قیمت زرشک دانه اناری  در این بازار عدد مهمی است چراکه گاهی این بازار این شهر مرجع قیمت گذاری در تجارت زرشک محسوب می گردد. در بازار مصلی مشهد فروش عمده زرشک در مشهد در تناژ بالا به صورت سنتی انجام می گیرد.

برند های زرشک در ایران

  1. زرشک آبرام
  2. زرشک تروند
  3. زرشک خشکپاک
  4. زرشک عباس زاده
  5. زرشک فامیلا
  6. زرشک توس
  7. زرشک ۲۰۰ گرمی نوین زعفران
  8. زرشک سحر خیز
  9. زرشک برتر
  10. زرشک اعتمادی نیا
  11. زرشک آلباجی
  12. زرشک چاپار
  13. زرشک ۲۲۵ گرمی و ۱۲۵ گرمی بهرامن
  14. زرشک ۲۵۰ گرمی دستاورد
  15. زرشک سلفون

فروش زرشک پفکی صادراتی در تهران

ما در مورد مرکز فروش انواع زرشک در تهران در بالا توضیحاتی را ارایه دادیم. می توان زرشک پفکی و همچنین زرشک دانه اناری را در بازار تهران خرید. در مورد زرشک پفکی صادراتی باید احتیاط بیشتری به خرج داد چراکه یکباره تهیه  چندین تن بار صادراتی از بازار تهران با کیفیت مناسب امکان پذیر نمی باشد. در مورد خرید زرشک صادراتی ما پیشنهاد می دهیم که با مجموعه آبرام در تماس باشید تا بتوانید از تجربیات همکاران ما در زمینه خرید زرشک درجه یک جهت مقاصد صادراتی آشنا شوید و خرید متناسب با نیاز خود را داشته بآشید.

فروش زرشک پفکی صادراتی
زرشک پفکی صادراتی
زهرا شادمان

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه زرشک آبرام شما را به خرید بهترین محصولات انواع زرشک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

Call Now Buttonتماس بگیرید